Опубліковувач

Problemy z połączeniami telefonicznymi


Informujemy, że w dniu dzisiejszym istnieje możliwość wystąpienia problemów z połączeniami telefonicznymi z naszym Urzędem.

Przepraszamy za utrudnienia.


Praca w lokalnych urzędach


Od 1 lipca 2024 r. złożenie powiadomienia przez pracodawcę zatrudniającego obywatela Ukrainy w ciągu 7 dni od podjęcia pracy!

Na podstawie ustawy z dnia 15 maja 2024 r. o zmianie ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2024 r., poz. 854) legalny pobyt obywateli Ukrainy na terytorium RP został przedłużony do 30 września 2025 r.

Najważniejsze zmiany wprowadzone ustawą w zakresie dostępu do rynku pracy od 1 lipca 2024 r. dotyczą:
  • skrócenia z 14 na 7 dni terminu na przesłanie powiadomienia przez pracodawcę zatrudniającego obywatela Ukrainy;
  • wprowadzenia konieczności złożenia kolejnego powiadomienia (także w ciągu 7 dni) o zatrudnieniu obywatela Ukrainy w przypadku, gdy:
    - zmienił się rodzaj umowy pomiędzy podmiotem powierzającym wykonywanie pracy a obywatelem Ukrainy,
    - zmieniło się stanowisko lub rodzaj wykonywanej pracy,
    - zmniejszono wymiar czasu pracy lub liczbę godzin pracy w tygodniu lub miesiącu określone w powiadomieniu,
    - obniżono miesięczną lub godzinową stawkę wynagrodzenia określoną w powiadomieniu,
  • wprowadzenia wymogu wskazywania w powiadomieniu o zatrudnieniu obywatela Ukrainy co najmniej minimalnego wynagrodzenia o pracę lub minimalnej stawki godzinowej,
  • wprowadzenia obowiązku powiadomienia przez obywatela Ukrainy pracodawcy o doręczeniu mu decyzji o udzieleniu zezwolenia na pobyt czasowy i pracę.
Zgodnie z art. 25 ww. ustawy terminy, o których mowa w art. 22 ustawy zmienianej w art. 1, w brzmieniu dotychczasowym, które przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy rozpoczęły swój bieg, nie ulegają skróceniu.

https://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2024/854

Informacja o rozpoczęciu realizacji projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie pruszkowskim (II)”

 

Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie informuje o realizacji projektu pt. „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie pruszkowskim (II)” w ramach Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027; Oś priorytetowa VI; Fundusze Europejskie dla aktywnego zawodowo Mazowsza Działanie 6.1 - Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych.

Projekt realizowany jest w okresie 01.01.2025 r. – 30.06.2026 r.

Celem projektu jest aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pruszkowie, należących do przynajmniej jednej z grup zidentyfikowanych jako znajdujące się w szczególnej sytuacji na rynku pracy, tj.:

  • osoby młode w wieku 18-29 lat,
  • osoby długotrwale bezrobotne, w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 5 ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
  • osoby w wieku 50 lat i więcej,
  • osoby z wykształceniem odpowiadającym poziomowi ISCED 3 i niższym,
  • osoby z niepełnosprawnością
  • kobiety.

 

Projekt skierowany jest do 55 osób (28 kobiet, 27 mężczyzn), w tym 26 osób w wieku 18-29 lat (12 kobiet, 14 mężczyzn).

Każdy z uczestników projektu zostanie objęty bezkosztową formą wsparcia w postaci pośrednictwa i poradnictwa zawodowego, w ramach których zostanie przeprowadzona:

  1. ocena potrzeb i umiejętności w ramach Indywidualnego Planu Działania,
  2. diagnoza poziomu kompetencji cyfrowych oraz umiejętności kluczowych dla zielonej transformacji, tj. umiejętności ekologicznych oraz umiejętności niezbędnych w zawodach związanych z usługami zdrowotnymi i opiekuńczymi
  3. diagnoza potrzeb szkoleniowych i walidacyjnych (potwierdzenie nabytych wcześniej kwalifikacji i kompetencji).

 

Przewidziane formy wsparcia w projekcie:

  • szkolenia
  • staże
  • refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
  • jednorazowe środki na podjęcie działalności gospodarczej

 

Dla osób w wieku 18-29 lat ww. formy wsparcia realizowane będą zgodnie z polskim Planem Gwarancji dla Młodzieży.

 

Uwaga! Informacja o rozpoczęciu naboru zostanie przekazana w oddzielnym ogłoszeniu.

 

Rezultaty projektu:

  • liczba osób, które uzyskają kwalifikacje po opuszczeniu projektu: 8 osób
  • liczba osób pracujących, łącznie z prowadzącymi działalność na własny rachunek, po opuszczeniu programu: 29 osób

 

Całkowity koszt projektu: 1 362 634,70 zł
Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 681 317,35 zł

 

Biuro projektu znajduje się w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie przy ul. Michała Drzymały 30 w Pruszkowie w powiecie pruszkowskim. Do biura projektu będą mieli dostęp uczestnicy projektu i instytucje kontrolujące. Lokalizacja biura spełnia wytyczne w zakresie realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027, w tym standardy dostępności dla polityki spójności 2021-2027. Biuro projektu zlokalizowane jest na parterze I piętrze budynku. Budynek posiada windę oraz podjazd dla wózków. W Urzędzie dostępny jest tłumacz dla osób niedosłyszących i głuchych, windy wyposażone są w przyciski z oznaczeniami w alfabecie Braille'a. Przed budynkiem wydzielono 4 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. W budynku biura projektu znajduje się toaleta dla osób z niepełnosprawnością. Do Urzędu można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

 

Informacje na temat projektu umieszczane będą zarówno na plakatach informacyjnych dostępnych w Urzędzie, jak i na stronie internetowej Urzędu oraz na profilu Facebook Urzędu https://www.facebook.com/puppruszkow05800/.

 

Informację o realizacji projektu można uzyskać bezpośrednio w siedzibie Urzędu, wejście C, I piętro, pok. 107 w godzinach pracy Urzędu, telefonicznie pod nr telefonu: (22) 770-20-42, 770-20-47


Studia podyplomowe - wstrzymany nabór wniosków

Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie informuje, iż z dniem  12 lutego 2025 r. wstrzymany zostaje nabór wniosków o dofinansowanie kosztów studiów podyplomowych.

W związku z powyższym wnioski nie będą przyjmowane do odwołania.
 

Broszura "Życie i praca w Polsce - 2024"


Departament Rynku Pracy w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wydał broszurę „Życie i praca w Polsce – 2024”.
Zawiera ona informacje na temat życia i pobytu w Polsce, podejmowania pracy i prowadzenia działalności gospodarczej, dochodów, wynagrodzeń, podatków, ubezpieczeń społecznych oraz innych zagadnień przydatnych obywatelom państw członkowskich Unii Europejskiej (UE) lub Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu (EFTA).
Broszura dotyczy roku 2024 i jest adresowane do obywateli państw członkowskich UE lub EFTA, którzy zamierzają rozpocząć karierę zawodową i zamieszkać w Polsce.

Z uwagi na wyjątkową sytuację związaną z wojną w Ukrainie broszura zawiera specjalne sekcje informacyjne skierowane do obywateli Ukrainy, którzy przybyli na terytorium Polski po 24 lutego 2022 r. i korzystają z uprawnień, jakie nadała im ustawa z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.

Broszurę przygotowano w ramach sieci EURES, świadczącej usługi unijnego pośrednictwa pracy i doradztwa nt. warunkach życia i pracy w państwach członkowskich UE i EFTA.

 

Zapraszamy na stronę:
https://eures.praca.gov.pl/w-polsce.

Broszura „Życie i praca w Polsce – 2024” do pobrania poniżej.

Załączniki

Życie i praca w Polsce - 2024
Życie i praca w Polsce - 2024.pdf 2025 KB

Barometr zawodów 2025 – prognoza zapotrzebowania na zawody w powiecie pruszkowskim

Barometr zawodów jest jednoroczną zapowiedzią zapotrzebowania na pracowników w zawodach w nadchodzącym roku. Dostarcza cennych informacji dla planowania kariery zawodowej czy edukacji, umożliwiając dostosowanie umiejętności do aktualnych potrzeb rynku pracy.
 

Barometr zawodów zawiera podział zawodów na trzy grupy: deficytowe, zrównoważone i nadwyżkowe.

Zawody deficytowe to te, w których w 2025 roku nie powinno być trudności ze znalezieniem pracy, gdyż zapotrzebowanie pracodawców będzie duże, a podaż pracowników chętnych do podjęcia zatrudnienia i mających odpowiednie kwalifikacje - niewystarczająca.

Zawody zrównoważone to te, w których liczba ofert pracy będzie zbliżona do liczby osób zdolnych i chętnych do podjęcia zatrudnienia w danym zawodzie (podaż i popyt zbilansują się).

Zawody nadwyżkowe to te, w których w 2025 roku mogą pojawić się trudności ze znalezieniem pracy, gdyż zapotrzebowanie pracodawców będzie małe, a podaż pracowników chętnych do podjęcia zatrudnienia mających odpowiednie kwalifikacje - nadmiarowa.

 

Poniżej przedstawiamy wykaz wszystkich zawodów uznanych za deficytowe w powiecie pruszkowskim, a w załączeniu pełen Barometr zawodów 2025 dla powiatu pruszkowskiego. Prognozy dla województw oraz innych regionów są dostępne na stronie:
https://www.barometrzawodow.pl.

Zachęcamy do lektury!

 

Załączniki

BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_mazowieckie_powiat_pruszkowski_2025
BAROMETR_ZAWODOW_wojewodztwo_mazowieckie_powiat_pruszkowski_2025.pdf 128 KB

Nabór ws. stażu od dnia 20.01.2025 r. (FP)



Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie ogłasza nabór wniosków dla pracodawców zainteresowanych organizacją 3-miesięcznego stażu dla osoby bezrobotnej oraz deklarujących zatrudnienie w ramach umowy o pracę, bezpośrednio po jego zakończeniu.
Zatrudnienie to powinno nastąpić na okres nie krótszy niż 3 miesiące, na co najmniej połowę etatu.


Wnioski przyjmowane będą od dnia 20.01.2025 r. do odwołania w sekretariacie (pokój 128, I piętro).

Aktualny formularz wniosku dostępny jest poniżej.

Wszelkie informacje odnośnie organizacji stażu można uzyskać pod numerem telefonu:
(22) 770-20-40.

 

Załączniki

Wniosek ws. organizacji stażu (2025)
Wniosek ws. organizacji stażu (2025).pdf 275 KB

Staże - nabór wniosków od 03.02.2025 (EFS+)



Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie ogłasza nabór wniosków w ramach projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie pruszkowskim (II)", dla pracodawców zainteresowanych organizacją stażu na okres od 3 do 6 miesięcy oraz deklarujących zatrudnienie w ramach umowy o pracę po jego zakończeniu. Zatrudnienie to powinno nastąpić na okres co najmniej 3 miesięcy.

Projekt zakłada skierowanie do odbycia stażu 16 osób bezrobotnych zarejestrowanych w tut. Urzędzie, należących do przynajmniej jednej z grup zidentyfikowanych jako znajdujące się w szczególnej sytuacji na rynku pracy, tj.:

  • osoby młode w wieku 18-29 lat,
  • osoby długotrwale bezrobotne,
  • osoby w wieku 50 lat i więcej,
  • osoby z wykształceniem odpowiadającym poziomowi ISCED 3 i niższym,
  • osoby z niepełnosprawnością
  • kobiety.


Wnioski przyjmowane będą od dnia 03.02.2025 r. do odwołania w Sekretariacie (pokój 128, I piętro) .

Aktualny formularz wniosku dostępny jest poniżej.

Wszelkie informacje odnośnie organizacji stażu można uzyskać pod numerem telefonu:
(22) 770-20-40.

Załączniki

Wniosek ws. organizacji stażu (2025)
Wniosek ws. organizacji stażu (2025).pdf 275 KB

Szkolenia indywidualne FP - nabór wniosków

Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie ogłasza nabór wniosków o skierowanie na szkolenie indywidualne finansowane z Funduszu Pracy dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w PUP w Pruszkowie, dla których opracowano Indywidualny Plan Działania
 
w terminie: od 20 stycznia 2025 r. do odwołania.

UWAGA!!!
Przed złożeniem wniosku należy zgłosić się do doradcy klienta (pok. 130) w celu dokonania analizy predyspozycji zawodowych i preferowanym kierunku szkolenia.


Wszelkie dodatkowe informacje dostępne są pod nr tel. (22) 770 20 38, 770 20 39 oraz w pok. 127

Formularz wniosku dostępny jest poniżej oraz w zakładce "dokumenty do pobrania".

Załączniki

Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne
Wniosek o skierowanie na szkolenie indywidualne.pdf 448 KB
Oświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu po szkoleniu
Oświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu po szkoleniu.pdf 267 KB
Deklaracja o rozpoczęciu działalności gospodarczej po szkoleniu
Deklaracja o rozpoczęciu działalności gospodarczej po szkoleniu.pdf 204 KB
Regulamin - szkolenia
Regulamin - szkolenia.pdf 600 KB

Studia podyplomowe - nabór wniosków

Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie studiów podyplomowych finansowanych z Funduszu Pracy dla osób bezrobotnych zarejestrowanych w PUP w Pruszkowie, dla których opracowano Indywidualny Plan Działania
 
w terminie: od 20 stycznia 2025 r. do odwołania.

Wszelkie informacje dostępne są pod nr tel. (22) 770 20 38, 770 20 39 oraz w pok. 127.

Formularz wniosku dostępny jest poniżej oraz w zakładce "dokumenty do pobrania"

Załączniki

Wniosek-studia podyplomowe
Wniosek-studia podyplomowe.pdf 287 KB
Oświadczenie pracodawcy - studia podyplomowe
Oświadczenie pracodawcy - studia podyplomowe.pdf 269 KB
Regulamin-studia podyplomowe
Regulamin-studia podyplomowe.pdf 316 KB

Portal praca dla nauczyciela

Chcielibyśmy Państwu przedstawić portal z ofertami pracy dla nauczycieli. 

Portal pracadlanauczyciela.pl to społeczna inicjatywa Grupy EKO-TUR

Wspiera ona:

  • nauczycieli w aktywnym uczestnictwie w rynku pracy,
  • dyrektorów placówek oświatowych w poszukiwaniu pracowników/nauczycieli gotowych podjąć zatrudnienie.

 

Zamieszczenie ogłoszenia jest zupełnie bezpłatne!

 

Portal ten zawiera ogłoszenia o wolnych miejscach pracy w oświacie z terenu całej Polski.
Grupa EKO-TUR należy do wielu grup w mediach społecznościowych skupiających nauczycieli z całego kraju. W ramach swojej działalności rozpowszechniają ofertę dodaną na swojej stronie wśród ich członków, dzięki czemu ogłoszenie dociera do szerokiej grupy potencjalnych pracowników/pracodawców. W ostatnim czasie portal został wzbogacony o możliwość dodawania ogłoszeń dla pracowników administracyjnych.

 

Poniżej odnośniki do naszych stron:

​​​​​​

​​​​​​​

Załączniki

Praca dla nauczyciela ulotka 1
Praca dla nauczyciela ulotka 1.pdf 4708 KB
Praca dla nauczyciela ulotka 2
Praca dla nauczyciela ulotka 2.pdf 74 KB

Projekt „Moja szansa na zatrudnienie”

Firma 7 Cubes Sp. z o.o. w partnerstwie z Forum Aktywności Społecznej realizuje projekt Moja szansa za zatrudnienie" nr FEMA.08.01-IP.01-03EP/24 na terenie RWS województwa mazowieckiego (Region Warszawski Stołeczny obejmuje m. st. Warszawę i 9 okolicznych powiatów: grodziski, legionowski, miński, nowodworski, otwocki, piaseczyński, pruszkowski, warszawski zachodniwołomiński).
 

Projekt Moja szansa za zatrudnienie" jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Priorytetu VIII Fundusze Europejskie dla aktywnej integracji oraz rozwoju usług społecznych i zawodowych na Mazowszu Działania 8.1 Aktywizacja społeczna i zawodowa programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027

 
Główny cel projektu:
podniesienie aktywności społeczno-zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia 40 osób dorosłych, pozostających bez zatrudnienia, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, zamieszkujących na obszarze RWS w okresie 01.01.2025 r.-30.11.2025 r., poprzez skorzystanie ze zindywidualizowanego i kompleksowego wsparcia w projekcie, skutkującego:
  • poprawą sytuacji społecznej,
  • uzyskaniem kwalifikacji zawodowych,
  • podjęciem zatrudnienia,
  • poszukiwaniem pracy.

Instrukcja wyszukiwania ofert pracy w nowym CBOP

Informujemy, że uległo zmianie wyszukiwanie ofert pracy zgłoszonych w danym urzędzie pracy.
Modyfikacja nastąpiła w wyniku wdrożenia przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej zmodernizowanej pod względem technologicznym i dostosowanej do standardów stron w domenie gov.pl - wersji Centralnej Bazy Ofert Pracy.

Zachęcamy do zapoznania się z krótką instrukcją wyszukiwania ofert pracy w nowym CBOP.

Załączniki

Instrukcja wyszukiwania ofert pracy w nowym CBOP
Instrukcja wyszukiwania ofert pracy w nowym CBOP.pdf 463 KB

Praca w Norwegii


Ogłoszenia o przyjęciach do służby w Policji w 2025 r.


Informujemy o przyjęciach do służby w 2025 r. w Komendzie Stołecznej Policji oraz w jednostkach organizacyjnych Policji funkcjonujących na obszarze działania Komendanta Stołecznego Policji.

Zapraszamy na stronę: https://rekrutacja-ksp.policja.gov.pl/wpd/rekrutacja/44192,INFORMACJA-O-NABORZE-W-KOMENDZIE-STOLECZNEJ-POLICJI.html

Staże - wstrzymanie naboru wniosków z dn. 18.11.2024 (FP)


Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie informuje, że z dniem 18.11.2024 r. zostaje wstrzymany nabór wniosków o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu.

Staże


Bezpłatne webinary o tematyce własnej działalności gospodarczej - styczeń 2025 r.


Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie zaprasza wszystkie osoby zainteresowane tematyką własnej działalności gospodarczej na bezpłatne webinary!
 
  1. Bezpłatne webinarium Biznesplan w zarysie" - 21.01.2025 r. godz.: 1000-1300.
Przygotowujesz się do założenia firmy? Chcesz się dowiedzieć na co warto zwrócić szczególną uwagę przy analizie pomysłu na własną działalność. Dzięki temu szkoleniu uzyskasz wskazówki niezbędne do przygotowania dobrego biznesplanu.

Dowiesz się m.in.:
  • z jakich elementów składa się biznesplan,
  • na co zwrócić uwagę przy analizie rynku,
  • czym jest analiza SWOT przedsięwzięcia,
  • co warto uwzględnić w planie finansowym,
  • z jakich źródeł wsparcia na założenie firmy można skorzystać.
Dołącz do nas w dniu wydarzenia na MS Teams wchodząc na poniższy link w komputerze lub smartfonie:
 
Po wejściu na webinar proszę o podanie swojego imienia i nazwiska.
 
 
  1. Bezpłatne webinarium Jednoosobowa działalność gospodarcza – najważniejsze aspekty formalno-prawne" - 22.01.2025 r. godz.: 1000-1300.
Masz pomysł na biznes? Planujesz otworzyć działalność, ale obawiasz się, że nie poradzisz sobie z formalnościami? Brakuje ci wiedzy, jak to zrobić i co na co zwrócić szczególną uwagę? Dzięki temu szkoleniu przekonasz się, że to nic trudnego.

Dowiesz się m.in.:
  • jakie są uwarunkowania prowadzenia firmy,
  • jakie składki będziesz musiał płacić do ZUS,
  • jakie są koszty w działalności,
  • jak wybrać najkorzystniejszą dla twojego biznesu formę opodatkowania,
  • co to jest podatek VAT i czy zawsze trzeba go płacić,
  • jakich formalności należy dopełnić, aby zarejestrować jednoosobową działalność gospodarczą.
Dołącz do nas w dniu wydarzenia na MS Teams wchodząc na poniższy link w komputerze lub smartfonie:
 
Po wejściu na webinar proszę o podanie swojego imienia i nazwiska.
 

 
Na webinary nie obowiązują zapisy!
Wystarczy wejść na link dostępowy w dniu wydarzenia.



Więcej propozycji naszych zajęć znajdziesz TUTAJ
 

Życzenia Świąteczne i Noworoczne


Bezpłatne webinary o tematyce własnej działalności gospodarczej - grudzień 2024 r.


Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie zaprasza wszystkie osoby zainteresowane tematyką własnej działalności gospodarczej na bezpłatne webinary!
 
  1. Bezpłatne webinarium Biznesplan w zarysie" - 11.12.2024 r. godz.: 1000-1300.
Przygotowujesz się do założenia firmy? Chcesz się dowiedzieć na co warto zwrócić szczególną uwagę przy analizie pomysłu na własną działalność. Dzięki temu szkoleniu uzyskasz wskazówki niezbędne do przygotowania dobrego biznesplanu.

Dowiesz się m.in.:
  • z jakich elementów składa się biznesplan,
  • na co zwrócić uwagę przy analizie rynku,
  • czym jest analiza SWOT przedsięwzięcia,
  • co warto uwzględnić w planie finansowym,
  • z jakich źródeł wsparcia na założenie firmy można skorzystać.
Dołącz do nas w dniu wydarzenia na MS Teams wchodząc na poniższy link w komputerze lub smartfonie:
 
Po wejściu na webinar proszę o podanie swojego imienia i nazwiska.
 
 
  1. Bezpłatne webinarium Jednoosobowa działalność gospodarcza – najważniejsze aspekty formalno-prawne" - 12.12.2024 r. godz.: 1000-1300.
Masz pomysł na biznes? Planujesz otworzyć działalność, ale obawiasz się, że nie poradzisz sobie z formalnościami? Brakuje ci wiedzy, jak to zrobić i co na co zwrócić szczególną uwagę? Dzięki temu szkoleniu przekonasz się, że to nic trudnego.

Dowiesz się m.in.:
  • jakie są uwarunkowania prowadzenia firmy,
  • jakie składki będziesz musiał płacić do ZUS,
  • jakie są koszty w działalności,
  • jak wybrać najkorzystniejszą dla twojego biznesu formę opodatkowania,
  • co to jest podatek VAT i czy zawsze trzeba go płacić,
  • jakich formalności należy dopełnić, aby zarejestrować jednoosobową działalność gospodarczą.
Dołącz do nas w dniu wydarzenia na MS Teams wchodząc na poniższy link w komputerze lub smartfonie:
 
Po wejściu na webinar proszę o podanie swojego imienia i nazwiska.
 

 
Na webinary nie obowiązują zapisy!
Wystarczy wejść na link dostępowy w dniu wydarzenia.



Więcej propozycji naszych zajęć znajdziesz TUTAJ
 

Dni Otwarte dla Pracodawców od 2 do 6 grudnia 2024 r.


Pracodawco!
Zapraszamy do Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie na Dni Otwarte od 2 do 6 grudnia 2024 r.

Potrzebujesz pomocy w poszukiwaniu kandydatów do pracy?
Zgłoś się do naszych pośredników pracy i doradcy EURES.

Sprawdź, jak Urząd może wesprzeć rozwój Twojej firmy poprzez dofinansowanie na utworzenie nowego stanowiska pracy, staże, prace interwencyjne oraz Krajowy Fundusz Szkoleniowy.

Zachęcamy także do skorzystania z indywidualnych konsultacji w zakresie pomocy w dokonaniu niezbędnych formalności przy zatrudnianiu cudzoziemców.
 
Szczegółowe informacje pod numerem telefonu: 22 770 20 49.

Dni Otwarte organizowane są w ramach Dni Pracodawców 2024.


Zapraszamy do udziału w godzinach obsługi interesantów:
  • poniedziałek 8:30-16:30,
  • wtorek - czwartek 8:30-14:30,
  • piątek 8:30-12:30.
Centrum Aktywizacji Zawodowej w Pruszkowie, ul. Drzymały 30, wejście C, I piętro.
 

 
 

Fundacja Aktywizacja - praca dla osób z niepełnosprawnością


Informujemy, że Fundacja Aktywizacja pomaga osobom z niepełnosprawnościami w podnoszeniu ich kwalifikacji oraz kompetencji zawodowych oraz w znalezieniu pracy lub jej zmianie.

W ramach realizowanych projektów oferuje ona m.in.: 
  • szkolenia, 
  • pomoc w nalezieniu zatrudnienia  
  • dodatki finansowe dla osób utrzymujących zatrudnienie,  
  • pomoc specjalistów. 

Fundacja wspiera w usamodzielnieniu i poprawie jakości życia osoby z niepełnosprawnościami. Jest to możliwe dzięki zintegrowanym działaniom aktywizacyjnym, zmianie postaw otoczenia oraz wykorzystaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych. 

Masz orzeczenie o niepełnosprawności?
Myślisz o podjęciu lub zmianie pracy?  

Napisz / zadzwoń do FundacjI: 
tel. +48 509 251 322 
tel. +48 789 204 167  
e-mail: warszawa@aktywizacja.org.pl  
www.aktywizacja.org.pl/aktualnosci/ 

Facebook: Fundacja Aktywizacja Oddział w Warszawie. 
Warszawa ul. Chałubińskiego 9/9A  (wejście od ul. Nowogrodzkiej)


Organizacja stażu w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pruszkowie


Podmiot zainteresowany organizacją stażu dla osoby bezrobotnej powinien złożyć wniosek o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu - w terminie wyznaczonym przez tut. Urząd.
Wnioskodawca może wskazać dane kandydata, którego chce przyjąć na staż.

 

»  Wnioski o zawarcie umowy o zorganizowanie stażu rozpatrywane są w terminie miesiąca.

»  Nieuzupełnione lub niekompletne wnioski zostają rozpatrzone negatywnie.

 

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku następuje zawarcie umowy pomiędzy Organizatorem a Starostą, w imieniu którego, na podstawie upoważnienia występuje Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie.

Umowa ta określa szczegółowe warunki organizacji i realizacji stażu, tj. m. in. stanowisko, program, okresmiejsce jego odbywania oraz dane opiekuna, udzielającego osobie bezrobotnej pomocy i wskazówek w wypełnianiu powierzonych zadań.

Na podstawie zawartej umowy, w okresie 30 dni od dnia jej podpisania tut. Urząd wydaje osobom bezrobotnym skierowanie do odbycia stażu, z którym mają obowiązek udać się do Organizatora na rozmowę rekrutacyjną. Natomiast, w przypadku wskazania przez Organizatora kandydata - skierowanie otrzymuje ta osoba.

Przed rozpoczęciem odbywania stażu przez osobę bezrobotną Organizator kieruje wybranego kandydata do lekarza medycyny pracy w celu stwierdzenia zdolności do jego odbycia.

          


 

Do odbycia stażu może zostać skierowana wyłącznie osoba bezrobotna, zarejestrowana w tut. Urzędzie, która:

  • nie jest współmałżonkiem lub innym członkiem rodziny Organizatora (rodzicem, rodzeństwem, dzieckiem, dziadkiem, pradziadkiem, wnukiem, prawnukiem, teściem, zięciem, synową itp.);
  • nie była zatrudniona lub nie wykonywała innej pracy zarobkowej na rzecz Organizatora w okresie 12 miesięcy bezpośrednio poprzedzających dzień złożenia wniosku ws. stażu;
  • nie jest zameldowana lub nie zamieszkuje pod tym samym adresem, co adres zameldowania lub zamieszkania Organizatora;
  • nie jest zameldowana lub nie zamieszkuje pod tym samym adresem, co adres siedziby Organizatora, głównego lub dodatkowego miejsca wykonywania przez niego działalności;
  • nie jest wspólnikiem, udziałowcem, akcjonariuszem lub pełnomocnikiem Organizatora.

 


 

       Staż może trwać od 3 do 6 miesięcy,
a w przypadku osób, które nie ukończyły 30 roku życia - od 3 do 12 miesięcy.

      O długości trwania stażu decyduje tut. Urząd, gdyż jest ona uzależniona od ilości posiadanych funduszy przeznaczonych na ten cel.

 


  

Osobom odbywającym staż przysługuje:

    »  stypendium w wysokości 120% zasiłku dla bezrobotnych,
tj. od dnia 01.06.2024 r. - 1 994,40 złotych (brutto=netto);

    »  2 dni wolne za każde 30 dni kalendarzowych odbywania stażu.

Załączniki

Lista obecności stażysty
Lista obecności stażysty.pdf 157 KB
Wniosek o udzielenie dni wolnych na stażu
Wniosek o udzielenie dni wolnych na stażu.pdf 84 KB
Opinia organizatora
Opinia organizatora.pdf 105 KB

Nabór ws. stażu od dnia 26.09.2023 r. (FP)



Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie ogłasza nabór wniosków dla pracodawców zainteresowanych organizacją 3-miesięcznego stażu dla osoby bezrobotnej oraz deklarujących zatrudnienie w ramach umowy o pracę, bezpośrednio po jego zakończeniu.
Zatrudnienie to powinno nastąpić na okres nie krótszy niż 3 miesiące, na co najmniej połowę etatu.


Wnioski przyjmowane będą od dnia 26.09.2023 r. do odwołania w sekretariacie (pokój 128, I piętro).

Aktualny formularz wniosku dostępny jest poniżej.

Wszelkie informacje odnośnie organizacji stażu można uzyskać pod numerem telefonu:
(22) 770-20-40.

 

Załączniki

Wniosek ws. organizacji stażu (2025)
Wniosek ws. organizacji stażu (2025).pdf 275 KB

Informacje o publikacji dokumentu

Menu Display