Nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy - od 08.04.2024 (FP)
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie ogłasza nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego w ramach pomocy de minimis ze środków Funduszu Pracy.
Wnioski rozpatrywane będą w trybie konkursowym.
Wnioski będą przyjmowane od dnia 08.04.2024 r. do odwołania.
Maksymalna kwota refundacji wynosi 6-krotność przeciętnego wynagrodzenia.
Wnioski wraz z kompletem wymaganych załączników należy składać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie, ul. Drzymały 30, w sekretariacie urzędu - pokój nr 128 lub przesłać drogą pocztową.
W przypadku przesyłek np. pocztowych, kurierskich liczy się data faktycznego wpływu wniosku do Urzędu, a nie data stempla pocztowego.
Regulamin oraz wnioski obowiązujące w powyższym naborze dostępne są poniżej oraz w pokoju 129 w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pruszkowie.
- Załączniki
- Regulamin dokonywania refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy FP (pdf, 529 KB)
- Wniosek o wyposażenie lub doposażenie stanowiska FP (pdf, 755 KB)
- Rozliczenie środków wyposażenie_doposażenie FP (pdf, 596 KB)
- Oświadczenie o braku istnienia wykluczających powiązań (pdf, 381 KB)
- Zgłoszenie krajowej oferty pracy (pdf, 39 KB)
02.05.2024 r. (czwartek) Urząd NIECZYNNY
Przypominamy, że zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie nr 14/2023 z dnia 06.12.2023 r.:
dzień 02.05.2024 r. jest dniem wolnym od pracy dla pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie.
Nabór wniosków w sprawie przyznania osobie niepełnosprawnej środków PFRON na podjęcie działalności gospodarczej
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie ogłasza nabór wniosków w sprawie przyznania osobie niepełnosprawnej środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na podjęcie działalności gospodarczej.
Wnioski rozpatrywane będą w trybie konkursowym.
Wnioski wraz z kompletem wymaganych załączników należy składać w terminie od dnia 20.05.2024 r. do dnia 24.05.2024 r. w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie, ul. Drzymały 30, w sekretariacie urzędu (pokój 128) lub przesłać drogą pocztową. W przypadku wszystkich dokumentów decyduje data wpływu do Urzędu.
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie informuje, że kwota środków przewidziana do wykorzystania w całym bieżącym roku kalendarzowym na ww. formę wsparcia wynosi 135 000 zł.
Ww. środki może otrzymać osoba niepełnosprawna zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pruszkowie jako bezrobotna lub poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu.
Osoby niepełnosprawne zarejestrowane jako osoby bezrobotne powinny przed złożeniem wniosku odbyć wizytę u swojego doradcy klienta celem opracowania Indywidualnego Plany Działania.
Regulamin oraz wnioski obowiązujące w powyższym naborze dostępne są poniżej. Można je również pobrać w siedzibie Urzędu (pokój 129).
Przed złożeniem wniosku osoba bezrobotna / poszukująca pracy zobowiązana jest do rejestracji w Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON pod adresem:
Staże - nabór wniosków od 02.01.2024 (EFS+)
Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie ogłasza nabór wniosków w ramach projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie pruszkowskim (I)", dla pracodawców zainteresowanych organizacją stażu oraz deklarujących zatrudnienie w ramach umowy o pracę po jego zakończeniu. Zatrudnienie to powinno nastąpić na okres co najmniej 3 miesięcy.
Projekt zakłada skierowanie do odbycia stażu 16 osób bezrobotnych zarejestrowanych w tut. Urzędzie, należących do przynajmniej jednej z grup zidentyfikowanych jako znajdujące się w szczególnej sytuacji na rynku pracy, tj.:
- osoby młode w wieku 18-29 lat,
- osoby długotrwale bezrobotne,
- osoby w wieku 50 lat i więcej,
- osoby z wykształceniem odpowiadającym poziomowi ISCED 3 i niższym,
- osoby z niepełnosprawnością
- kobiety.
Wnioski przyjmowane będą w sekretariacie (pokój 128, I piętro) od dnia 02.01.2024 r. do odwołania.
Aktualny formularz wniosku dostępny jest poniżej.
Wszelkie informacje odnośnie organizacji stażu można uzyskać pod numerem telefonu:
(22) 770-20-40.
Related Assets
Pracuj jako weterynarz w Szwecji!
Weź udział w spotkaniu informacyjnym ze szwedzkimi pracodawcami!
- Jesteś studentem IV i V roku weterynarii lub jesteś świeżo po studiach?
- A może masz już lata doświadczeń zawodowych, ale myślisz o zdobyciu międzynarodowego doświadczenia?
EURES służy pomocą dzięki szerokiej ofercie BEZPŁATNYCH usług!
Wyjazd do pracy za granicę to dobra okazja do poszerzenia własnych horyzontów, zarobku i oderwania się nieco od codzienności. Pamiętajmy jednak, że to również spore wyzwanie, które wymaga od nas właściwego przygotowania, żeby wszystko odbyło się bezpiecznie. Dlatego, razem z EURES Szwecja przygotowaliśmy dla Was spotkanie z dwoma szwedzkimi pracodawcami zainteresowanymi zatrudnieniem lekarzy weterynarii z Polski!
W trakcie spotkania:
- dowiesz się więcej o warunkach życia i pracy w Szwecji
- poznasz oferty pracy Evidensia Djursjukvård AB
- poznasz oferty pracy Distriktsveterinärerna
- będziesz mieć możliwość bezpośredniego kontaktu z pracodawcami i zadania pytań na interesujące Cię tematy
Kiedy?
- 14.05.2024 r. w godz. 1300-1500 dla studentów z krajów skandynawskich.
- 15.05.2024 r. w godz. 1300-1500 dla anglojęzycznych uczestników.
- Oba spotkania odbędą się w siedzibie WUP w Warszawie przy ulicy Chłodnej 52 oraz w formule online
- Zgłoszenia wraz z imieniem i nazwiskiem oraz adresem e-mail należy przesyłać do dnia 26.04.2024 r. na adres: m.tredota@wup.mazowsze.pl (tel.: 22 532 22 36).
Weź udział w naszym spotkaniu i znajdź bezpieczną pracę w Europie razem z EURES!
Evidensia Djursjukvård AB to jeden z największych w Europie dostawców usług weterynaryjnych. W Szwecji zlokalizowana jest w 79 miejscowościach na terenie całego kraju. Dysponuje małymi klinikami i dużymi szpitalami dla zwierząt. Głównie poszukuje osób do pracy z małymi zwierzętami, jednak w niektórych lokalizacjach potrzebuje również lekarzy weterynarii zajmujących się końmi.
Distriktsveterinärerna to instytucja weterynaryjna, zapewniająca dobrostan zwierząt w Szwecji, będąca częścią Szwedzkiej Rady ds. Rolnictwa. Kliniki znajdują się w około 70 lokalizacjach w Szwecji.
Praca obejmuje zarówno pracę w klinikach, jak i „w terenie", co oznacza, że podczas pracy lekarze weterynarii zajmują się także zwierzętami hodowlanymi i końmi.
Organizatorem spotkania jest Zespół ds. Promocji Zatrudnienia i EURES, Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej, Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie.
Szczegóły ofert:
- https://oferty.praca.gov.pl/portal/index.cbop?fbclid=IwAR0KXrYueWowQAM0xknfXt3A4bysV3ukRJBcXt9krzgctKslssrX-KLkOgk#/szczegolyOferty?8c6b9e5c79f4e75653ac78713875d5b3
- https://oferty.praca.gov.pl/portal/index.cbop?fbclid=IwAR3PwnIVg5TjqYZg1--DgARB94m2clwoHJA2j6Vk6O-DpPCYIldjSbafEBQ#/szczegolyOferty?7c9ce6592fc49802d4bf67953c9fdb7b
Nabór na wolne stanowisko w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie (WIŚ) - do 22.04.2024 r.
Informujemy o naborze na wolne stanowisko Podinspektora, Inspektora lub Głównego specjalisty w Wydziale Ochrony Środowiska, prowadzonym do dnia 22.04.2024 r. przez Starostwo Powiatowe w Pruszkowie.
Link do ogłoszenia:
https://bip.powiat.pruszkow.pl/dokument,iddok,12253,idmp,95,r,o
W załączniku zamieszczamy ogłoszenie o naborze.
- Załączniki
- 2024-04-09 WIŚ.1.2024.pdf (pdf, 859 KB)
Wstrzymanie naboru wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie informuje, że z dniem 06.05.2024 r. zostanie wstrzymany nabór wniosków o refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego w ramach pomocy de minimis ze środków Funduszu Pracy.
W związku z powyższym wnioski nie będą przyjmowane do odwołania.
Nabór wniosków w sprawie przyznania dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej - FP
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie ogłasza nabór wniosków w trybie konkursowym o przyznanie osobie bezrobotnej zarejestrowanej w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pruszkowie dofinansowania na podjęcie działalności gospodarczej.
Źródło finansowania – Fundusz Pracy.
Środki pozyska 16 osób.
Wnioski będą przyjmowane w dniach: 14.05.2024 r. - 21.05.2024 r.
Maksymalna wysokość środków, o które można wnioskować nie może przekroczyć 6-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia.
Wnioski wraz z kompletem wymaganych załączników należy składać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie, ul. Drzymały 30, w sekretariacie urzędu pokój nr 128 lub przesłać drogą pocztową.
Informujemy, iż przed złożeniem wniosku należy udać się do doradcy zawodowego (pokój nr 130) w celu uzupełnienia załącznika numer 5 niniejszego wniosku.
W przypadku przesyłek np. pocztowych, kurierskich liczy się data faktycznego wpływu wniosku do Urzędu, a nie data stempla pocztowego.
O przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej mogą ubiegać się osoby bezrobotne zgodnie z obowiązującym Regulaminem wprowadzonym zarządzeniem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie z dnia 25.04.2024 r.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru wniosków można uzyskać: pod numerami tel: (22) 770 20 27, (22) 770 20 44.
Wnioski i regulamin do pobrania:
- pokój nr 129
- strona internetowa: www.pruszkow.praca.gov.pl
Źródło finansowania – Fundusz Pracy.
Środki pozyska 16 osób.
Wnioski będą przyjmowane w dniach: 14.05.2024 r. - 21.05.2024 r.
Maksymalna wysokość środków, o które można wnioskować nie może przekroczyć 6-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia.
Wnioski wraz z kompletem wymaganych załączników należy składać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie, ul. Drzymały 30, w sekretariacie urzędu pokój nr 128 lub przesłać drogą pocztową.
Informujemy, iż przed złożeniem wniosku należy udać się do doradcy zawodowego (pokój nr 130) w celu uzupełnienia załącznika numer 5 niniejszego wniosku.
W przypadku przesyłek np. pocztowych, kurierskich liczy się data faktycznego wpływu wniosku do Urzędu, a nie data stempla pocztowego.
O przyznanie jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej mogą ubiegać się osoby bezrobotne zgodnie z obowiązującym Regulaminem wprowadzonym zarządzeniem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie z dnia 25.04.2024 r.
Szczegółowe informacje dotyczące naboru wniosków można uzyskać: pod numerami tel: (22) 770 20 27, (22) 770 20 44.
Wnioski i regulamin do pobrania:
- pokój nr 129
- strona internetowa: www.pruszkow.praca.gov.pl
- Załączniki
- wniosek FP 2024 (pdf, 985 KB)
- Regulamin przyznawania dofinansowania na podjęcie działalnosci gospodarczej FP 2024 (pdf, 499 KB)
- Rozliczenie dofinansowania z FP 2024 (pdf, 542 KB)
- zarządzenie FP nr 5 z 2024 (pdf, 287 KB)
- Instrukcja wypełniania tabeli w części D formularza.pdf (pdf, 209 KB)
- Identyfikatory Gmin.pdf (pdf, 72 KB)
- Oświadczenie dot. podatku VAT składane do rozliczenia po 12 miesiącach prowadzenia działalności gospodarczej.pdf (pdf, 207 KB)
Bezpłatne webinary o tematyce własnej działalności gospodarczej - maj 2024 r.
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie zaprasza wszystkie osoby zainteresowane tematyką własnej działalności gospodarczej na bezpłatne webinary!
- Bezpłatne webinarium „Biznesplan w zarysie" - 08.05.2024 r. godz.: 1000-1300.
Przygotowujesz się do założenia firmy? Chcesz się dowiedzieć na co warto zwrócić szczególną uwagę przy analizie pomysłu na własną działalność. Dzięki temu szkoleniu uzyskasz wskazówki niezbędne do przygotowania dobrego biznesplanu.
Dowiesz się m.in.:
Dowiesz się m.in.:
- z jakich elementów składa się biznesplan,
- na co zwrócić uwagę przy analizie rynku,
- czym jest analiza SWOT przedsięwzięcia,
- co warto uwzględnić w planie finansowym,
- z jakich źródeł wsparcia na założenie firmy można skorzystać.
Dołącz do nas w dniu wydarzenia na MS Teams wchodząc na poniższy link w komputerze lub smartfonie:
Po wejściu na webinar proszę o podanie swojego imienia i nazwiska.
- Bezpłatne webinarium „Jednoosobowa działalność gospodarcza – najważniejsze aspekty formalno-prawne" - 09.05.2024 r. godz.: 1000-1300.
Masz pomysł na biznes? Planujesz otworzyć działalność, ale obawiasz się, że nie poradzisz sobie z formalnościami? Brakuje ci wiedzy, jak to zrobić i co na co zwrócić szczególną uwagę? Dzięki temu szkoleniu przekonasz się, że to nic trudnego.
Dowiesz się m.in.:
- jakie są uwarunkowania prowadzenia firmy,
- jakie składki będziesz musiał płacić do ZUS,
- jakie są koszty w działalności,
- jak wybrać najkorzystniejszą dla twojego biznesu formę opodatkowania,
- co to jest podatek VAT i czy zawsze trzeba go płacić,
- jakich formalności należy dopełnić, aby zarejestrować jednoosobową działalność gospodarczą.
Dołącz do nas w dniu wydarzenia na MS Teams wchodząc na poniższy link w komputerze lub smartfonie:
Po wejściu na webinar proszę o podanie swojego imienia i nazwiska.
Na webinary nie obowiązują zapisy!
Wystarczy wejść na link dostępowy w dniu wydarzenia.
Wystarczy wejść na link dostępowy w dniu wydarzenia.
Szkolenia indywidualne EFS+ wstrzymany nabór wniosków
Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie informuje, iż od dnia 25 kwietnia 2024 r. wstrzymany zostaje nabór wniosków o skierowanie na szkolenie indywidualne dla osób bezrobotnych w ramach projektu pt. „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie pruszkowskim (I)" w ramach Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027; Oś priorytetowa VI; Fundusze Europejskie dla aktywnego zawodowo Mazowsza Działanie 6.1 - Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych.
Mazowsze 2024 - aktywizacja zawodowa osób 50+
Przypominamy, że realizujemy program regionalny finansowany ze środków Funduszu Pracy pn. „MAZOWSZE 2024 – bezrobotni powyżej 50 roku życia".
W ramach programu osoby bezrobotne 50+ mogą skorzystać ze szkoleń oraz stażu, a pracodawcy z refundacji kosztów wynagrodzenia pracownika (prace interwencyjne) oraz organizacji stażu.
Szczegółowe informacje można uzyskać bezpośrednio w siedzibie Urzędu lub telefonicznie:
- SZKOLENIA – pok. 127, tel.: 22 770 20 38/39
- STAŻE – pok. 127, tel.: 22 770 20 40
- PRACE INTERWENCYJNE – pok. 106, tel.: 22 770 20 32
Informacje o programie:
https://pruszkow.praca.gov.pl/-/23044909-mazowsze-2024-aktywizacja-zawodowa-osob-50-
"Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie"
Informujemy o projekcie "Pierwszy biznes - Wsparcie w starcie" realizowanym przez Polską Fundację Przedsiębiorczości.
Celem projektu jest zapewnienie wsparcia finansowego, szkoleniowego i doradczego dla osób planujących podjęcie działalności gospodarczej na obszarze całego kraju.
- Nawet 150 tysięcy złotych niskooprocentowanej pożyczki.
- Czas spłaty: 7 lat, z roczną karencją.
- Możliwość jednorazowego umorzenia w części równej 6-krotnej wysokości przeciętnego wynagrodzenia.
- Szansa dla studentów, osób bezrobotnych, opiekunów osób z niepełnosprawnością.
- Wsparcie merytoryczne i mentoringowe.
- Doświadczenie instytucji, które od lat pomagają młodym przedsiębiorcom nie tylko w zakładaniu firm, ale i w prowadzeniu skutecznej ekspansji.
Regulamin udzielania pożyczek oraz informacje, które dokumenty należy złożyć, aby otrzymać pożyczkę, znajdą Państwo na stronie www.pfp.com.pl
Szukasz pracy? Odwiedź CBOP!
Szukasz pracy?
Kliknij w link i odwiedź jedną z największych baz ofert pracy w Polsce:
Centralna Baza Ofert Pracy: https://oferty.praca.gov.pl/portal/index.cbop.
Oferty dostępne są również w bezpłatnej aplikacji mobilnej: e-PRACA.
13.04.2024 r. (sobota) - Urząd czynny w godz. 8.00-16.00
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie nr 14/2023 z dnia 06.12.2023 r.:
dnia 13.04.2024 r. (sobota) Urząd będzie czynny w godzinach: 800 - 1600, a obsługa interesantów odbywać się będzie w godzinach: 830 - 1430
- w zamian za dzień 02.05.2024 r., który jest dniem wolnym od pracy dla pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie.
dnia 13.04.2024 r. (sobota) Urząd będzie czynny w godzinach: 800 - 1600, a obsługa interesantów odbywać się będzie w godzinach: 830 - 1430
- w zamian za dzień 02.05.2024 r., który jest dniem wolnym od pracy dla pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie.
Dodatek aktywizacyjny
Related Assets
Bezpłatne webinary o tematyce własnej działalności gospodarczej - kwiecień 2024 r.
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Warszawie zaprasza wszystkie osoby zainteresowane tematyką własnej działalności gospodarczej na bezpłatne webinary!
- Bezpłatne webinarium „Biznesplan w zarysie" - 16.04.2024 r. godz.: 1000-1300.
Przygotowujesz się do założenia firmy? Chcesz się dowiedzieć na co warto zwrócić szczególną uwagę przy analizie pomysłu na własną działalność. Dzięki temu szkoleniu uzyskasz wskazówki niezbędne do przygotowania dobrego biznesplanu.
Dowiesz się m.in.:
Dowiesz się m.in.:
- z jakich elementów składa się biznesplan,
- na co zwrócić uwagę przy analizie rynku,
- czym jest analiza SWOT przedsięwzięcia,
- co warto uwzględnić w planie finansowym,
- z jakich źródeł wsparcia na założenie firmy można skorzystać.
Dołącz do nas w dniu wydarzenia na MS Teams wchodząc na poniższy link w komputerze lub smartfonie:
Po wejściu na webinar proszę o podanie swojego imienia i nazwiska.
- Bezpłatne webinarium „Jednoosobowa działalność gospodarcza – najważniejsze aspekty formalno-prawne" - 17.04.2024 r. godz.: 1000-1300.
Masz pomysł na biznes? Planujesz otworzyć działalność, ale obawiasz się, że nie poradzisz sobie z formalnościami? Brakuje ci wiedzy, jak to zrobić i co na co zwrócić szczególną uwagę? Dzięki temu szkoleniu przekonasz się, że to nic trudnego.
Dowiesz się m.in.:
- jakie są uwarunkowania prowadzenia firmy,
- jakie składki będziesz musiał płacić do ZUS,
- jakie są koszty w działalności,
- jak wybrać najkorzystniejszą dla twojego biznesu formę opodatkowania,
- co to jest podatek VAT i czy zawsze trzeba go płacić,
- jakich formalności należy dopełnić, aby zarejestrować jednoosobową działalność gospodarczą.
Dołącz do nas w dniu wydarzenia na MS Teams wchodząc na poniższy link w komputerze lub smartfonie:
Po wejściu na webinar proszę o podanie swojego imienia i nazwiska.
Na webinary nie obowiązują zapisy!
Wystarczy wejść na link dostępowy w dniu wydarzenia.
Wystarczy wejść na link dostępowy w dniu wydarzenia.
Sprawozdania roczne z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie
- Załączniki
- Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie za 2023 rok (pdf, 2710 KB)
- Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie za 2022 rok (pdf, 3075 KB)
- Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie za 2021 rok (pdf, 1948 KB)
- Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie za 2020 rok (pdf, 1886 KB)
- Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie za 2019 rok (pdf, 1556 KB)
- Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie za 2018 rok (pdf, 1612 KB)
- Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie za 2017 rok (pdf, 1486 KB)
- Sprawozdanie z działalności Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie za 2016 rok (pdf, 1486 KB)
- Sprawozdanie z działalności PUP w Pruszkowie 2011-2015.zip (zip, 5096 KB)
29.03.2024 r. - Urząd nieczynny!
Uprzejmie informujemy, że w dniu 29.03.2024 r. (piątek) Urząd będzie nieczynny!
Zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie nr 14/2023 z dnia 06.12.2023 r. - jest to dzień wolny od pracy dla pracowników w miejsce przypadającego w sobotę 06.01.2024 r. Święta Trzech Króli.
Życzenia Wielkanocne!
Szkolenia
Szkolenia indywidualne FP - wstrzymany nabór wniosków
Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie informuje, iż od dnia 02 kwietnia 2024 r. wstrzymany zostaje nabór wniosków o skierowanie na szkolenia indywidualne finansowane ze środków Funduszu Pracy.
Jednocześnie informujemy, iż istnieje możliwość ubiegania się o szkolenia indywidualne dla osób bezrobotnych w ramach projektu pt. „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie pruszkowskim (I)" w ramach Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027; Oś priorytetowa VI; Fundusze Europejskie dla aktywnego zawodowo Mazowsza Działanie 6.1 - Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych.
Szczegółowe informacje dostępne są poniżej:
Szkolenia indywidualne w ramach EFS+- nabór wniosków
oraz pod nr tel. (22) 770 20 38, 770 20 39
Ponadto, w związku z realizacją programu regionalnego finansowanego ze środków Funduszu Pracy pn. „MAZOWSZE 2024 – bezrobotni powyżej 50 roku życia" istnieje możliwość ubiegania o skierowanie na szkolenie indywidualne przez osoby bezrobotne powyżej 50 roku życia.
Jednocześnie informujemy, iż istnieje możliwość ubiegania się o szkolenia indywidualne dla osób bezrobotnych w ramach projektu pt. „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie pruszkowskim (I)" w ramach Funduszy Europejskich dla Mazowsza 2021-2027; Oś priorytetowa VI; Fundusze Europejskie dla aktywnego zawodowo Mazowsza Działanie 6.1 - Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych.
Szczegółowe informacje dostępne są poniżej:
Szkolenia indywidualne w ramach EFS+- nabór wniosków
oraz pod nr tel. (22) 770 20 38, 770 20 39
Ponadto, w związku z realizacją programu regionalnego finansowanego ze środków Funduszu Pracy pn. „MAZOWSZE 2024 – bezrobotni powyżej 50 roku życia" istnieje możliwość ubiegania o skierowanie na szkolenie indywidualne przez osoby bezrobotne powyżej 50 roku życia.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy
Krajowy Fundusz Szkoleniowy - nabór wniosków
Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie ogłasza nabór wniosków dla pracodawców zainteresowanych ubieganiem się o przyznanie środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego na kształcenie ustawiczne pracodawcy i pracowników.
Wnioski będą przyjmowane w terminie: 02 – 05 kwietnia 2024 r.
Wnioski można przesłać pocztą lub złożyć w sekretariacie (pok. 128) w godzinach:
- poniedziałek: 8:30 - 17:30
- wtorek - czwartek: 8:30 - 15:30
- piątek: 8:30 - 13:30
Informujemy, iż w ramach przyznanego limitu na finansowanie kształcenia w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego w dyspozycji tut. Urzędu pozostaje kwota 562 560,00 zł.
Pracodawca zainteresowany uzyskaniem środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego składa wniosek wraz załącznikami w tutejszym Urzędzie, właściwym ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności, na formularzu zgodnym z wzorem zamieszczonym na stronie www.pruszkow.praca.gov.pl pod aktualnym naborem.
O środki z KFS może ubiegać się pracodawca, którego siedziba lub miejsce prowadzenia działalności znajduje się w powiecie pruszkowskim od co najmniej 6 miesięcy.
Kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS mogą być objęci jedynie pracownicy zatrudnieni i świadczący pracę na dzień złożenia wniosku oraz świadczą pracę wyłącznie na terenie powiatu pruszkowskiego.
Wniosek należy wypełnić elektronicznie lub odręcznie w sposób czytelny. Wszystkie miejsca, w których naniesiono poprawki lub zmiany muszą zostać parafowane przez pracodawcę. W przypadku modyfikacji wniosku należy zachować odpowiednią numerację stron.
Pracodawca może złożyć jeden wniosek, w którym uwzględnia wszystkie działania, o których finansowanie się ubiega oraz wszystkie osoby, które chce nimi objąć.
W przypadku wniosków nadesłanych pocztą, za dzień złożenia wniosku uznawana będzie faktyczna data wpływu wniosku do urzędu, a nie data stempla pocztowego.
W terminie do 60 dni od dnia złożenia wniosku pracodawca zostanie poinformowany o sposobie jego rozpatrzenia.
Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku nie jest decyzją administracyjną i nie przysługuje od niej odwołanie.
W pierwszej kolejności wsparcie ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego przyznawane będzie pracodawcom:
W sytuacji gdy wnioski pracodawców spełniające kryteria przyznawania wsparcia przekroczą wartość środków KFS otrzymanych przez tutejszy Urząd, środki zostaną przyznane pracodawcom proporcjonalnie do posiadanych środków.
PRIORYTETY MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/ planowanymi do wprowadzenia zmianami. Ostateczna decyzja w tej sprawie należy do urzędu pracy i zależy przede wszystkim od jednostkowej oceny sytuacji (np. termin dostawy sprzętu, dostępne terminy szkolenia). Stosowna decyzja urzędu będzie podjęta na podstawie jakiegokolwiek wiarygodnego dla urzędu dokumentu dostarczonego przez wnioskodawcę, np. kopii dokumentów zakupu, decyzji dyrektora/zarządu o wprowadzeniu norm ISO, itp., oraz logicznego i wiarygodnego uzasadnienia.
Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu można objąć jedynie osobę, która w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub wdrażała nowe procesy.
Dostępność do priorytetu nie jest warunkowana powodem przerwy w pracy tj. nie jest istotne czy był to urlop macierzyński, wychowawczy czy zwolnienie na opiekę nad dzieckiem. Nie ma również znaczenia długość przerwy w pracy jak również to czy jest to powrót do pracodawcy sprzed przerwy czy zatrudnienie u nowego pracodawcy.
Priorytet adresowany jest także do osób, które mają na utrzymaniu rodziny 3+ bądź są członkami takich rodzin.
Z dofinansowania w ramach priorytetu mogą skorzystać członkowie rodzin wielodzietnych, którzy na dzień złożenia wniosku posiadają Kartę Dużej Rodziny bądź spełniają warunki jej posiadania. Dotyczy to zarówno rodziców i ich małżonków, jak i pracujących dzieci pozostających z nimi w jednym gospodarstwie domowym.
Przez rodzica rozumie się także rodzica zastępczego lub osobę prowadzącą rodzinny dom dziecka.
Wnioskodawca dołącza do wniosku oświadczenie, że potencjalny uczestnik szkolenia spełnia warunki dostępu do priorytetu.
Kompetencje cyfrowe obejmują również zagadnienia związane z komunikowaniem się, umiejętnościami korzystania z mediów, umiejętnościami wyszukiwania i korzystania z różnego typu danych w formie elektronicznej czy cyberbezpieczeństwem.
O przynależności do ww. branży decydować będzie posiadanie jako przeważającego jednego z poniższych kodów PKD: 29.10.B Produkcja samochodów osobowych, 29.10.C Produkcja autobusów, 29.10.D Produkcja pojazdów samochodowych przeznaczonych do przewozu towarów, 29.10.E Produkcja pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli, 29.20.Z Produkcja nadwozi do pojazdów silnikowych; produkcja przyczep i naczep, 29.31.Z Produkcja wyposażenia elektrycznego i elektronicznego do pojazdów silnikowych, 29.32.Z Produkcja pozostałych części i akcesoriów do pojazdów silnikowych, z wyłączeniem motocykli, PKD 45.20.Z Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli.
Celem priorytetu jest dofinansowanie specjalistycznych szkoleń technicznych, które pozwolą nabyć nowe kwalifikacje osobom zatrudnionym w branży motoryzacyjnej przy produkcji pojazdów i ich komponentów. Szkolenia te mogą obejmować między innymi obszary dotyczące: budowy układów magazynowania energii (akumulatorów) stosowanych w pojazdach elektrycznych, budowę instalacji elektrycznej pojazdów niski i zeroemisyjnych, technologie napędów wodorowych, uzyskanie uprawnień SEP do 1 kV, urządzeń elektronicznych stosowanych w pojazdach zeroemisyjnych.
W przypadku serwisów i zakładów naprawczych w ramach priorytetu przewiduje się dofinansowanie m.in. specjalistycznych szkoleń technicznych w zakresie serwisowania i obsługi samochodów elektrycznych dla mechaników obsługujących i naprawiających dotychczas tradycyjne pojazdy spalinowe, uzyskanie uprawnień SEP do 1 kv, które są niezbędne do wykonywania prac przy wysokonapięciowej instalacji elektrycznej pojazdów.
Decyduje wiek osoby, która skorzysta z kształcenia ustawicznego, w momencie składania przez pracodawcę wniosku o dofinansowanie w PUP.
Temat szkolenia/kursu nie jest narzucony z góry. W uzasadnieniu należy wykazać potrzebę nabycia umiejętności.
Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:
W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia przede wszystkim dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menadżerów oraz pracowników realizujących zadania w obszarze zarządzanie i finansów.
Przykładowe tematy szkoleniowe (moduły) programów szkoleniowych z zakresu zarządzania finansami i zapobiegania sytuacjom kryzysowym w przedsiębiorstwach:
Składając stosowny wniosek o dofinansowanie w ramach przedmiotowego priorytetu wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności, wiedzy, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia, jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie.
W przypadku złożenia nieprawidłowo wypełnionego wniosku, pracodawcy zostanie wyznaczony termin nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni na jego poprawienie.
W związku z bardzo dużym zainteresowaniem pracodawców uzyskaniem środków z KFS, kierując się zasadą racjonalności i gospodarności wydatkowania środków publicznych, celem objęcia wsparciem jak największej liczby pracodawców maksymalna liczba osób (pracowników i pracodawcy) możliwa do objęcia dofinansowaniem kształcenia ustawicznego w 2024 roku u jednego pracodawcy wynosi dla:
Przy rozpatrywaniu wniosku uwzględnia się:
Ze środków KFS nie mogą być finansowane koszty kształcenia ustawicznego osób:
Bliższe informacje dostępne są w pok. nr 127 (I piętro) lub pod numerami telefonów (22) 770 20 39 i 770 20 38
Wnioski będą przyjmowane w terminie: 02 – 05 kwietnia 2024 r.
Wnioski można przesłać pocztą lub złożyć w sekretariacie (pok. 128) w godzinach:
- poniedziałek: 8:30 - 17:30
- wtorek - czwartek: 8:30 - 15:30
- piątek: 8:30 - 13:30
UWAGA!!!
Informujemy, iż w ramach przyznanego limitu na finansowanie kształcenia w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego w dyspozycji tut. Urzędu pozostaje kwota 562 560,00 zł.
Pracodawca zainteresowany uzyskaniem środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego składa wniosek wraz załącznikami w tutejszym Urzędzie, właściwym ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności, na formularzu zgodnym z wzorem zamieszczonym na stronie www.pruszkow.praca.gov.pl pod aktualnym naborem.
O środki z KFS może ubiegać się pracodawca, którego siedziba lub miejsce prowadzenia działalności znajduje się w powiecie pruszkowskim od co najmniej 6 miesięcy.
Kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS mogą być objęci jedynie pracownicy zatrudnieni i świadczący pracę na dzień złożenia wniosku oraz świadczą pracę wyłącznie na terenie powiatu pruszkowskiego.
Wniosek należy wypełnić elektronicznie lub odręcznie w sposób czytelny. Wszystkie miejsca, w których naniesiono poprawki lub zmiany muszą zostać parafowane przez pracodawcę. W przypadku modyfikacji wniosku należy zachować odpowiednią numerację stron.
Pracodawca może złożyć jeden wniosek, w którym uwzględnia wszystkie działania, o których finansowanie się ubiega oraz wszystkie osoby, które chce nimi objąć.
W przypadku wniosków nadesłanych pocztą, za dzień złożenia wniosku uznawana będzie faktyczna data wpływu wniosku do urzędu, a nie data stempla pocztowego.
W terminie do 60 dni od dnia złożenia wniosku pracodawca zostanie poinformowany o sposobie jego rozpatrzenia.
Informacja o sposobie rozpatrzenia wniosku nie jest decyzją administracyjną i nie przysługuje od niej odwołanie.
W pierwszej kolejności wsparcie ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego przyznawane będzie pracodawcom:
- których wnioski spełniają wymagania określone przynajmniej w jednym z przyjętych priorytetów Ministra Rodziny i Polityki Społecznej wydatkowania środków KFS w roku 2024,
- którzy nie uzyskali w okresie od dnia 01.01.2021 r. do dnia złożenia wniosku wsparcia w ramach KFS przyznanego przez tut. Urząd.
W sytuacji gdy wnioski pracodawców spełniające kryteria przyznawania wsparcia przekroczą wartość środków KFS otrzymanych przez tutejszy Urząd, środki zostaną przyznane pracodawcom proporcjonalnie do posiadanych środków.
PRIORYTETY MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
WYDATKOWANIA ŚRODKÓW KFS W ROKU 2024
- Wsparcie kształcenia ustawicznego w związku z zastosowaniem w firmach nowych procesów, technologii i narzędzi pracy
Wnioskodawca, który chce spełnić wymagania priorytetu powinien udowodnić, że w ciągu jednego roku przed złożeniem wniosku bądź w ciągu trzech miesięcy po jego złożeniu zostały/zostaną zakupione nowe maszyny i narzędzia, bądź będą wdrożone nowe procesy, technologie i systemy, a osoby objęte kształceniem ustawicznym będą wykonywać nowe zadania związane z wprowadzonymi/ planowanymi do wprowadzenia zmianami. Ostateczna decyzja w tej sprawie należy do urzędu pracy i zależy przede wszystkim od jednostkowej oceny sytuacji (np. termin dostawy sprzętu, dostępne terminy szkolenia). Stosowna decyzja urzędu będzie podjęta na podstawie jakiegokolwiek wiarygodnego dla urzędu dokumentu dostarczonego przez wnioskodawcę, np. kopii dokumentów zakupu, decyzji dyrektora/zarządu o wprowadzeniu norm ISO, itp., oraz logicznego i wiarygodnego uzasadnienia.
Wsparciem kształcenia ustawicznego w ramach priorytetu można objąć jedynie osobę, która w ramach wykonywania swoich zadań zawodowych na stanowisku pracy korzysta lub będzie korzystała z nowych technologii i narzędzi pracy lub wdrażała nowe procesy.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego w zidentyfikowanych w danym powiecie lub województwie zawodach deficytowych
- Wsparcie kształcenia ustawicznego osób powracających na rynek pracy po przerwie związanej ze sprawowaniem opieki nad dzieckiem oraz osób będących członkami rodzin wielodzietnych
Dostępność do priorytetu nie jest warunkowana powodem przerwy w pracy tj. nie jest istotne czy był to urlop macierzyński, wychowawczy czy zwolnienie na opiekę nad dzieckiem. Nie ma również znaczenia długość przerwy w pracy jak również to czy jest to powrót do pracodawcy sprzed przerwy czy zatrudnienie u nowego pracodawcy.
Priorytet adresowany jest także do osób, które mają na utrzymaniu rodziny 3+ bądź są członkami takich rodzin.
Z dofinansowania w ramach priorytetu mogą skorzystać członkowie rodzin wielodzietnych, którzy na dzień złożenia wniosku posiadają Kartę Dużej Rodziny bądź spełniają warunki jej posiadania. Dotyczy to zarówno rodziców i ich małżonków, jak i pracujących dzieci pozostających z nimi w jednym gospodarstwie domowym.
Przez rodzica rozumie się także rodzica zastępczego lub osobę prowadzącą rodzinny dom dziecka.
Wnioskodawca dołącza do wniosku oświadczenie, że potencjalny uczestnik szkolenia spełnia warunki dostępu do priorytetu.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego w zakresie umiejętności cyfrowych
Kompetencje cyfrowe obejmują również zagadnienia związane z komunikowaniem się, umiejętnościami korzystania z mediów, umiejętnościami wyszukiwania i korzystania z różnego typu danych w formie elektronicznej czy cyberbezpieczeństwem.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego osób pracujących w branży motoryzacyjnej.
O przynależności do ww. branży decydować będzie posiadanie jako przeważającego jednego z poniższych kodów PKD: 29.10.B Produkcja samochodów osobowych, 29.10.C Produkcja autobusów, 29.10.D Produkcja pojazdów samochodowych przeznaczonych do przewozu towarów, 29.10.E Produkcja pozostałych pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli, 29.20.Z Produkcja nadwozi do pojazdów silnikowych; produkcja przyczep i naczep, 29.31.Z Produkcja wyposażenia elektrycznego i elektronicznego do pojazdów silnikowych, 29.32.Z Produkcja pozostałych części i akcesoriów do pojazdów silnikowych, z wyłączeniem motocykli, PKD 45.20.Z Konserwacja i naprawa pojazdów samochodowych, z wyłączeniem motocykli.
Celem priorytetu jest dofinansowanie specjalistycznych szkoleń technicznych, które pozwolą nabyć nowe kwalifikacje osobom zatrudnionym w branży motoryzacyjnej przy produkcji pojazdów i ich komponentów. Szkolenia te mogą obejmować między innymi obszary dotyczące: budowy układów magazynowania energii (akumulatorów) stosowanych w pojazdach elektrycznych, budowę instalacji elektrycznej pojazdów niski i zeroemisyjnych, technologie napędów wodorowych, uzyskanie uprawnień SEP do 1 kV, urządzeń elektronicznych stosowanych w pojazdach zeroemisyjnych.
W przypadku serwisów i zakładów naprawczych w ramach priorytetu przewiduje się dofinansowanie m.in. specjalistycznych szkoleń technicznych w zakresie serwisowania i obsługi samochodów elektrycznych dla mechaników obsługujących i naprawiających dotychczas tradycyjne pojazdy spalinowe, uzyskanie uprawnień SEP do 1 kv, które są niezbędne do wykonywania prac przy wysokonapięciowej instalacji elektrycznej pojazdów.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego osób po 45 roku życia.
Decyduje wiek osoby, która skorzysta z kształcenia ustawicznego, w momencie składania przez pracodawcę wniosku o dofinansowanie w PUP.
Temat szkolenia/kursu nie jest narzucony z góry. W uzasadnieniu należy wykazać potrzebę nabycia umiejętności.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego skierowane do pracodawców zatrudniających cudzoziemców.
Wśród specyficznych potrzeb pracowników cudzoziemskich wskazać można w szczególności:
- doskonalenie znajomości języka polskiego oraz innych niezbędnych do pracy języków, szczególnie w kontekście słownictwa specyficznego dla danego zawodu / branży;
- doskonalenie wiedzy z zakresu specyfiki polskich i unijnych regulacji dotyczących wykonywania określonego zawodu;
- ułatwianie rozwijania i uznawania w Polsce kwalifikacji nabytych w innym kraju;
- rozwój miękkich kompetencji, w tym komunikacyjnych, uwzględniających konieczność dostosowania się do kultury organizacyjnej polskich przedsiębiorstw i innych podmiotów, zatrudniających cudzoziemców.
- Wsparcie kształcenia ustawicznego w zakresie zarządzania finansami i zapobieganie sytuacjom kryzysowym w przedsiębiorstwach.
W ramach tego priorytetu mogą być finansowane szkolenia przede wszystkim dla właścicieli firm, kadry zarządzającej, menadżerów oraz pracowników realizujących zadania w obszarze zarządzanie i finansów.
Przykładowe tematy szkoleniowe (moduły) programów szkoleniowych z zakresu zarządzania finansami i zapobiegania sytuacjom kryzysowym w przedsiębiorstwach:
- Zarządzanie finansami:
- Analiza finansowa i interpretacja sprawozdań finansowych.
- Planowanie budżetu i kontrola kosztów.
- Skuteczne zarządzanie płynnością finansową. - Zapobieganie sytuacjom kryzysowym:
- Wczesne wykrywanie sygnałów ostrzegawczych.
- Ocena ryzyka i strategie jego minimalizacji.
- Planowanie awaryjne i scenariusze kryzysowe. - Komunikacja w sytuacjach kryzysowych:
- Skuteczna komunikacja z interesariuszami w trudnych sytuacjach.
- Zarządzanie wizerunkiem firmy podczas kryzysu. - Doskonalenie umiejętności przywódczych:
- Rozwijanie umiejętności decyzyjnych w warunkach presji.
- Motywowanie zespołu w trudnych czasach. - Technologie wspierające zarządzanie finansami:
- Wykorzystanie nowoczesnych narzędzi i systemów do analizy danych finansowych.
- Automatyzacja procesów księgowych i raportowania.
Składając stosowny wniosek o dofinansowanie w ramach przedmiotowego priorytetu wnioskodawca w uzasadnieniu powinien wykazać, że posiadanie konkretnych umiejętności, wiedzy, które objęte są tematyką wnioskowanego szkolenia, jest powiązane z pracą wykonywaną przez osobę kierowaną na szkolenie.
W przypadku złożenia nieprawidłowo wypełnionego wniosku, pracodawcy zostanie wyznaczony termin nie krótszy niż 7 dni i nie dłuższy niż 14 dni na jego poprawienie.
W związku z bardzo dużym zainteresowaniem pracodawców uzyskaniem środków z KFS, kierując się zasadą racjonalności i gospodarności wydatkowania środków publicznych, celem objęcia wsparciem jak największej liczby pracodawców maksymalna liczba osób (pracowników i pracodawcy) możliwa do objęcia dofinansowaniem kształcenia ustawicznego w 2024 roku u jednego pracodawcy wynosi dla:
- mikroprzedsiębiorstw – do 2 osób,
- małych przedsiębiorstw – do 10 osób,
- średnich przedsiębiorstw – do 25 osób,
- pozostałych przedsiębiorstw – do 50 osób.
- niepoprawienia wniosku we wskazanym terminie,
- niedołączenia załączników wymaganych zgodnie z § 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r. w sprawie przyznawania środków z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (t. j. Dz. U. z 2018r. poz. 117),
- gdy wniosek nie zostanie podpisany przez osobę umocowaną do reprezentowania pracodawcy,
- gdy pracodawca nie wywiązuje się z obowiązków wynikających z umów zawartych z tutejszym Urzędem działającym w imieniu Starosty Pruszkowskiego w latach poprzedzających oraz zalega z dostarczaniem dokumentów umożliwiających ich rozliczenie,
- brak podpisu osoby umocowanej do reprezentowania pracodawcy - w miejscu oznaczonym na podpis - na dokumencie zawierającym informacje określone w przepisach wydanych na podstawie art. 37 ust. 2a ustawy z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, jest równoznaczne z ich niezłożeniem; parafowanie strony nie będzie uznawane za złożenie oświadczenia woli osoby uprawnionej do reprezentowania pracodawcy, wyrażone w wymaganej pod rygorem nieważności formie pisemnej.
Przy rozpatrywaniu wniosku uwzględnia się:
- zgodność dofinansowywanych działań z ustalonymi priorytetami wydatkowania środków KFS na dany rok,
- zgodność kompetencji nabywanych przez uczestników kształcenia ustawicznego z potrzebami lokalnego lub regionalnego rynku pracy,
- koszty usługi kształcenia ustawicznego wskazanej do sfinansowania ze środków KFS w porównaniu z kosztami podobnych usług dostępnych na rynku,
- posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego finansowanej ze środków KFS certyfikatów jakości oferowanych usług kształcenia ustawicznego,
- w przypadku kursów – posiadanie przez realizatora usługi kształcenia ustawicznego dokumentu, na podstawie którego prowadzi on pozaszkolne formy kształcenia ustawicznego,
- plany dotyczące dalszego zatrudnienia osób, które będą objęte kształceniem ustawicznym finansowanym ze środków KFS,
- możliwość sfinansowania ze środków KFS działań określonych we wniosku, z uwzględnieniem kwoty limitu przyznanego powiatowi pruszkowskiemu na realizację zadań w ramach KFS w danym roku.
Ze środków KFS nie mogą być finansowane koszty kształcenia ustawicznego osób:
- współpracujących, tj.: małżonka, dzieci własnych, dzieci małżonka, dzieci przysposobionych, rodziców, macochy lub ojczyma, którzy pozostają we wspólnym gospodarstwie domowym i współpracują przy prowadzeniu działalności gospodarczej,
- przebywających na urlopie macierzyńskim / ojcowskim / wychowawczym, urlopie bezpłatnym lub nauczycieli przebywających na urlopie na poratowanie zdrowia,
- wykonujących pracę na podstawie umów cywilnoprawnych,
- pełniących funkcje zarządcze w spółkach prawa handlowego (z wyjątkiem sytuacji, gdy są zatrudnione w spółce na umowę o pracę),
- prezesów spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, którzy są ich jedynymi lub większościowymi udziałowcami.
Bliższe informacje dostępne są w pok. nr 127 (I piętro) lub pod numerami telefonów (22) 770 20 39 i 770 20 38
Related Assets
Spotkanie nt. trzeciego naboru wniosków w programie Interreg Europa 2021-2027
W dniu 10.04.2024 r. w godz.: 10:00-13:00 w siedzibie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej przy ul. Wspólnej 2/4 w Warszawie - odbędzie się spotkanie informacyjne na temat trzeciego naboru wniosków w programie Interreg Europa 2021-2027. Liczba miejsc jest ograniczona.
Spotkanie prowadzone będzie w języku polskim i angielskim (organizatorzy zapewniają tłumaczenie symultaniczne). Wydarzenie nie będzie nagrywane ani transmitowane online.
Prezentacje zostaną zamieszczone po spotkaniu na stronie http://www.interreg.gov.pl.
Po spotkaniu, w godz.: 14:00-16:00 (w tym samym miejscu) odbędą się konsultacje indywidualne dla aplikantów wiodących, którzy opracowują własny wniosek i składają go w imieniu konsorcjum partnerskiego do Wspólnego Sekretariatu. Konsultacje poprowadzi w języku angielskim specjalista ze Wspólnego Sekretariatu. Osoby zainteresowane udziałem w konsultacjach proszone są o kontakt pod adresem: IE@mfipr.gov.pl.
Rejestracja na spotkanie:
https://www.ewt.gov.pl/strony/o-programach/programy-interreg-2021-2027/aktualnosci/spotkanie-na-temat-naboru-wnioskow-interreg-europa-i-konsultacje-indywidualne-ze-wspolnym-sekretariatem-10-kwietnia-w-warszawie/
W załączniku zamieszczamy ramowy program spotkania.