Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 przyznawanego na podstawie art. 15zze ustawy z dnia 02 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
Wnioski będą przyjmowane w terminie: od 15.06.2020 r. do odwołania elektronicznie po opatrzeniu kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym poprzez platformę praca.gov.pl.
Umowa o dofinansowanie wraz z wszystkimi wymaganymi załącznikami jest plikiem pdf połączonym z wnioskiem elektronicznym. Jako integralna całość, opatrywana jest wspólnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym. Wnioskodawca składając dokumenty w postaci elektronicznej i podpisując paczkę w ww. sposób podpisuje w sposób elektroniczny komplet dokumentacji. Umowę traktuje się jak jednostronnie podpisaną w momencie elektronicznego podpisania wniosku.
Wnioskodawca nie powinien podpisywać umowy odręcznie, skanować jej i załączać skanu do wniosku.
Ponadto do wniosku elektronicznego należy dołączyć:
- wypełniony wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń, wg określonego wzoru (plik w formacie xls lub xlsx) dostępny na platformie praca.gov.pl pobierz plik lub pod niniejszym ogłoszeniem;
- kopię pełnomocnictwa – jeżeli dotyczy (plik w formacie jpg lub pdf).
W związku ze zmianą przepisów od dnia 24 czerwca 2020 r. prosimy o pobranie aktualnych druków z platformy praca.gov lub wskazanych w niniejszym ogłoszeniu.
Tutejszy Urząd dopuszcza również możliwość przekazania w formie papierowej wniosku o dofinansowanie za pośrednictwem poczty lub poprzez skrzynkę podawczą znajdującą się w wejściu C do Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie, ul. Drzymały 30 w godz. 8.30-14.30.
W tym celu należy złożyć komplet poniższych dokumentów:
- wypełniony i podpisany odręcznie wniosek wraz z umową i załącznikami – druk dostępny na platformie praca.gov.pl pobierz plik lub pod niniejszym ogłoszeniem;
- wypełniony i podpisany odręcznie wykaz pracowników uprawnionych do świadczeń, wg określonego wzoru (plik w formacie xls lub xlsx) dostępny na platformie praca.gov.pl pobierz plik lub pod niniejszym ogłoszeniem;
- kopię pełnomocnictwa – jeżeli dotyczy (plik w formacie jpg lub pdf).
W przypadku złożenia wniosku w formie papierowej komplet dokumentów: umowę wraz z wnioskiem i załącznikami należy uzupełnić czytelnie drukowanymi literami wraz z czytelnym podpisem wnioskodawcy i pieczęcią przedsiębiorstwa w dwóch egzemplarzach (po jednym dla każdej ze stron).
Aby uzyskać wsparcie należy złożyć Wniosek do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na swoją siedzibę.
W przypadku gdy organizacja pozarządowa w składanym wniosku wpisze w części C, że wnosi o dofinansowanie za okres 3 miesięcy, wówczas wypłacane co miesiąc dofinansowanie będzie obliczane na podstawie wysokości spadku przychodów z działalności statutowej przedstawionych we wniosku, np. gdy we wniosku organizacja pozarządowa wpisała, że spadek przychodów z działalności statutowej wyniósł co najmniej 30%, to wypłacane przez 3 miesiące dofinansowanie będzie obliczone na tej podstawie i nie będzie można go zmienić. Zatem jeśli organizacja pozarządowa przewiduje, że wysokość spadku przychodów z działalności statutowej będzie wyższa i chciałaby z tego tytułu otrzymać wyższe dofinansowanie, powinna złożyć co miesiąc nowy wniosek na kolejny miesiąc, w którym przedstawi za każdym razem właściwą wysokość spadku przychodów z działalności statutowej.
Zasady ubiegania się o środki Funduszu Pracy na dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych i wszystkie wymagane załączniki dostępne są tutaj:
Dokumenty do pobrania
Kontakt:
tel. 22 770 20 38, 22 770 20 39, 22 770 20 45