20.06.2025 r. - Urząd nieczynny!

Print Drukuj

​​​​​​Uprzejmie informujemy, że w dniu 20.06.2025 r. (piątek) Urząd będzie nieczynny!

Zgodnie z Zarządzeniem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie nr 8/2025 z dnia 04.06.2025 r. - dzień ten jest dniem wolnym od pracy dla pracowników, a jego odpracowanie nastąpi w dniach:

  • piątek 06.06.2025 r. w godzinach 8:00 - 16:00
  • piątek 13.06.2025 r. w godzinach 8:00 - 16:00
  • piątek 27.06.2025 r. w godzinach 8:00 - 16:00
Informacje o publikacji dokumentu


Warsztaty umiejętności poszukiwania pracy

Print Drukuj

ZAPRASZAMY NA WARSZTATY UMIEJĘTNOŚCI POSZUKIWANIA PRACY

 

  1. Doceń siebie. Bądź sprawczy.
    Warsztaty dotyczą  m. in. pracy na mocnych stronach, wykorzystania podejścia doceniającego i umiejętności poszukiwania szans.

    T​​​​ermin: 04.06.2025 r. o godz. 9.00

     
  2. Sposoby radzenia sobie ze stresem i emocjami.
    Warsztaty są pomocą w nabyciu umiejętności niepoddawania się negatywnym emocjom i wykorzystania ich się w trudnych sytuacjach. Skierowane są szczególnie dla osób długotrwale poszukujących pracy.

    Termin: 05.06.2025 r. o godz. 9.00
     
  3. Cyfrowe poszukiwanie pracy.
    Warsztaty dotyczą nabycia umiejętności poszukiwania pracy przez internet, tworzenia dokumentów aplikacyjnych oraz zastosowania ChatGPT.

    Termin: 16.06.2025 r. o godz. 9.00

 

Informacje oraz zapisy w pokoju 130.

 

Warsztaty realizowane przez fundację FRSI we współpracy z Microsoft.

​​​​​​​

Informacje o publikacji dokumentu


Informacja o przetwarzaniu danych osobowych

Print Drukuj

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych ogólna

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w prawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie, 05-800 Pruszków,  ul. Drzymały 30, tel. 022 770 20 20; fax: 022 770 20 21; e-mail: sekretariat@puppruszkow.pl
  2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/Pani skontaktować poprzez
    e-mail:
    iod@puppruszkow.pl  lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełniania obowiązków prawnych ciążących
    na administratorze oraz prawidłowego wykonywania zadań nałożonych na administratora na podstawie
    art. 6 ust. 1 lit. c, e rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań określonych w ustawie z dnia 20 marca 2025 r.  o rynku pracy i służbach zatrudnienia oraz ustawie z dnia 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych
    na podstawie przepisów prawa oraz inne podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia danych (tzw. podmioty przetwarzające).
  5. Pani/Pana dane będą przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do danych osobowych ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo do usunięcia danych, jednak prawo to przysługuje nie wcześniej niż wynika
    to z obowiązujących przepisów dotyczących archiwizacji dokumentów.
  8. Dane nie będą użyte do profilowania w myśl przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) oraz nie będą użyte do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
  9. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana/y
    do ich podania, nie podanie danych uniemożliwi rejestrację oraz załatwienie sprawy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pruszkowie
  11. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie, 05-800 Pruszków,  ul. Drzymały 30, tel. 022 770 20 20; fax: 022 770 20 21; e-mail: sekretariat@puppruszkow.pl
  2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/Pani skontaktować poprzez
    e-mail: iod@puppruszkow.pl  lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań określonych w ustawie z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia oraz innych celów określonych w przepisach krajowych
    na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
    z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a ww. rozporządzenia o ochronie danych osobowych na podstawie zgody do innych celów.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych
    na podstawie przepisów prawa oraz inne podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia danych (tzw. podmioty przetwarzające). 
  5. Pani/Pana dane będą przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do danych osobowych ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, do przenoszenia danych,  prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania.
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania usunięcia danych osobowych, jednak prawo
    to przysługuje nie wcześniej niż wynika to z obowiązujących przepisów dotyczących archiwizacji dokumentów (jak w pkt. 5 informacji).
  8. Dane nie będą użyte do profilowania w myśl przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) oraz nie będą użyte do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
  9. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana/y
    do ich podania, nie podanie danych uniemożliwi rejestrację oraz załatwienie sprawy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pruszkowie.
  11. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla cudzoziemców

Zgodnie z art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie, 05-800 Pruszków,  ul. Drzymały 30, tel. 022 770 20 20; fax: 022 770 20 21; e-mail: sekretariat@puppruszkow.pl
  2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/Pani skontaktować poprzez
    e-mail: iod@puppruszkow.pl  lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań określonych prawem w celach wynikających ze złożenia przez wnioskodawcę oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi
    lub wniosku o zezwolenie na pracę sezonową cudzoziemca art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia
    o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. w związku z ustawą z dnia 20 marca 2025 r.
    o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz w celu realizacji zadań określonych prawem ustawą z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
  4. Kategorie danych osobowych określono w art. 9 ust. 1 pkt 3 i art. 62 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia
    20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz art. 47 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
  5. Źródło pochodzenia danych – wnioskodawca ubiegający się o zatrudnienie cudzoziemca, o którym mowa
    w pkt. 3 informacji o przetwarzaniu danych osobowych dla cudzoziemców.
  6. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych
    na podstawie przepisów prawa oraz inne podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia danych (tzw. podmioty przetwarzające). 
  7. Pani/Pana dane będą przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami:
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do danych osobowych ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania.
  9. Dane nie będą użyte do profilowania w myśl przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) oraz nie będą użyte do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
  10. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
  11. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla pracodawców, kontrahentów i osób fizycznych

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) informujemy, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie, 05-800 Pruszków, 
    ul. Drzymały 30, tel. 022 770 20 20; fax: 022 770 20 21; e-mail: sekretariat@puppruszkow.pl
  2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/Pani skontaktować poprzez
    e-mail: iod@puppruszkow.pl  lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu zawarcia i realizacji umowy, zamówienia
    na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
    z dnia 27 kwietnia 2016 r. oraz Pana/Pani dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji usług
    i instrumentów rynku pracy, aktywizacji zawodowej bezrobotnych i poszukujących pracy, w tym pośrednictwa w zatrudnieniu na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia
    o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. w związku z ustawą z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych
    na podstawie przepisów prawa oraz inne podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia danych (tzw. podmioty przetwarzające).  
  5. Pani/Pana dane będą przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  6. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do danych osobowych ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych.
  7. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania usunięcia danych osobowych, jednak prawo
    to przysługuje nie wcześniej niż wynika to z obowiązujących przepisów dotyczących archiwizacji dokumentów (jak w pkt. 5 informacji).
  8. Dane nie będą użyte do profilowania w myśl przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) oraz nie będą użyte do zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
  9. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Jest Pan/Pani zobowiązana/y
    do ich podania, nie podanie danych uniemożliwi załatwienie sprawy w Powiatowym Urzędzie Pracy
    w Pruszkowie.
  11. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla osób biorących udział w kształceniu ustawicznym finansowanym ze środków KFS

Zgodnie z art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie, 05-800 Pruszków,  ul. Drzymały 30, tel. 022 770 20 20; fax: 022 770 20 21; e-mail: sekretariat@puppruszkow.pl
  2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/Pani skontaktować poprzez
    e-mail: iod@puppruszkow.pl  lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań określonych prawem i dotyczących wspierania pracodawców i pracowników biorących udział w kształceniu ustawicznym finansowanym
    ze środków  Krajowego Funduszu Społecznego na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia
    o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. w związku z ustawą z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
  4. Kategorie danych osobowych określono w art. 47 ust. 3 pkt. 5 i 6 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
  5. Źródło pochodzenia danych – pracodawca ubiegający się o przyznanie środków na udział w kształceniu ustawicznym finansowanym ze środków. KFS, o którym mowa w pkt. 3 informacji o przetwarzaniu danych.
  6. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych
    na podstawie przepisów prawa oraz inne podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia danych (tzw. podmioty przetwarzające). 
  7. Pani/Pana dane będą przechowywane, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do danych osobowych ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania.
  9. Dane nie będą użyte do profilowania w myśl przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) oraz nie będą użyte do automatycznego podejmowania decyzji.
  10. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
  11. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla poręczycieli

Zgodnie z art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie, 05-800 Pruszków,  ul. Drzymały 30, tel. 022 770 20 20; fax: 022 770 20 21; e-mail: sekretariat@puppruszkow.pl
  2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pan/Pani skontaktować poprzez
    e-mail: iod@puppruszkow.pl  lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań określonych prawem i dotyczą zastosowania poręczenia osoby fizycznej jako formy zabezpieczenia zwrotu przyznanych uprawnionym środków refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy oraz przyznania środków na podjęcie działalności gospodarczej na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. w związku z ustawą z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia.
  4. Kategorie danych osobowych określono w art. 47 ust. 3 pkt. 3 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy
    i służbach zatrudnienia.
  5. Źródło pochodzenia danych – wnioskodawca ubiegający się o przyznanie środków, o którym mowa
    w pkt. 3 informacji o przetwarzaniu danych osobowych poręczycieli.
  6. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych
    na podstawie przepisów prawa oraz inne podmioty, które przetwarzają Pani/Pana dane osobowe w imieniu Administratora, na podstawie zawartej umowy powierzenia danych (tzw. podmioty przetwarzające). 
  7. Pani/Pana dane będą przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  8. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do danych osobowych ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania.
  9. Dane nie będą użyte do profilowania w myśl przepisów ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) oraz nie będą użyte do automatycznego podejmowania decyzji.
  10. Pani/Pana dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych.
  11. Przysługuje Panu/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Informacje o publikacji dokumentu


Staże

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Pośrednictwo pracy - zgłoszenie krajowej oferty pracy

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Działalność Gospodarcza - POWER

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Inne dokumenty dotyczące osoby zarejestrowanej

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Oświadczenie o wyjeździe za granicę

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


UWAGA!!! Od 01.06.2025 r. zmiany w zakresie zatrudniania cudzoziemców w Polsce

Print Drukuj

W związku z wejściem od 1 czerwca 2025 r. Ustawy o warunkach dopuszczalności powierzenia pracy cudzoziemcowi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U z 2025 r.,poz.621), nastąpią zmiany w zakresie zatrudniania cudzoziemców w Polsce.

Elektronizacja postępowań.
Od 1 czerwca 2025 r. składanie oświadczeń o powierzeniu pracy oraz wniosków o wydanie zezwolenia na pracę sezonową będzie możliwe jedynie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego - praca.gov.pl

Test rynku pracy.
Nowa ustawa znosi informację starosty, starosta będzie mógł określić listę zawodów, w stosunku do których możliwa będzie odmowa wydania zezwolenia na pracę ze względu na trudną sytuację na lokalnym rynku pracy.

Agencje Pracy
Agencja pracy tymczasowej będzie mogła uzyskać wpis oświadczenia do ewidencji lub zezwolenie na pracę sezonową w celu zatrudnienia cudzoziemca, jako pracownika tymczasowego, pod warunkiem posiadania odpowiedniego wpisu w rejestrze agencji zatrudnienia, związanego z zatrudnieniem cudzoziemców. Nowe agencje pracy będą mogły uzyskać taki wpis po 2 latach od wpisu do rejestru agencji zatrudnienia i świadczenia usługi pracy tymczasowej. Agencje, które świadczyły taki rodzaj usług przed dniem 1 czerwca 2025 r., będą mogły nadal zatrudniać cudzoziemców na podstawie oświadczeń lub zezwoleń, jeśli w terminie 3 miesięcy od wejścia w życie nowych przepisów (od 1 czerwca 2025 r.) złożą do rejestru agencji zatrudnienia wniosek o zmianę wpisu w tej sprawie.

Pracodawca powierzający pracę cudzoziemcowi ma obowiązek złożenia za pomocą systemu teleinformatycznego w urzędzie pracy kopii umowy z cudzoziemcem w języku polskim, po wpisaniu oświadczenia do ewidencji i wydaniu zezwolenia na pracę sezonową, ale przed powierzeniem pracy cudzoziemcowi, w przypadku umowy pracy przy zbiorach-w terminie 7 dni od dnia powierzenia pracy.

Z uwagi na brak rozwiązań technicznych - pracodawcy nie będą mieli obowiązku przekazywania kopii umowy z cudzoziemcem (przewidywany termin dostosowania systemów to 1 lipca 2025 r.

OŚWIADCZENIA O POWIERZENIU PRACY CUDZOZIEMCOWI

Wpis oświadczenia do ewidencji oświadczeń.
Starosta określa swoją właściwość do wpisu oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi do ewidencji oświadczeń ,biorąc pod uwagę adres siedziby lub miejsce pobytu stałego polskiego podmiotu powierzającego pracę cudzoziemcowi. W przypadku gdy podmiotem powierzającym jest obywatel państwa-strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) prowadzący działalność na terytorium RP nie mający pobytu stałego podaje się, stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej na terytorium RP.

Nowe obowiązki informacyjne dotyczące oświadczeń o powierzeniu pracy cudzoziemcowi.
Pracodawca którego oświadczenie zostanie wpisane do ewidencji, ma obowiązek poinformowania urząd o:

  • podjęciu pracy przez cudzoziemca-w terminie 7 dni od dnia rozpoczęcia pracy;
  • niepodjęciu pracy przez cudzoziemca-w terminie 14 dni od daty rozpoczęcia pracy określonego w ewidencji oświadczeń;
  • zakończeniu pracy przez cudzoziemca przed dniem zakończenia pracy określonym w tym oświadczeniu;
  • cudzoziemiec nigdy nie podejmie pracy na określony oświadczeniu.

UWAGA: zgłoszenie informacji o zakończeniu pracy lub o niepodjęciu nigdy pracy na określonym oświadczeniu skutkować będzie unieważnieniem oświadczenia z mocy prawa. 

Wpis nowego oświadczenia.
Wpis nowego oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi do ewidencji oświadczeń nie jest wymagany, jeżeli:

  1. nastąpiła zmiana siedziby, miejsca stałego pobytu, stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, nazwy lub formy prawnej polskiego podmiotu powierzającego pracę cudzoziemcowi lub pracodawcy użytkownika;
  2. nastąpiło przejście zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę;
  3. zwiększono wymiar czasu pracy lub liczbę godzin pracy w tygodniu lub miesiącu określone w oświadczeniu o powierzeniu pracy cudzoziemcowi nie więcej niż do pełnego wymiaru czasu pracy;
  4. nastąpiła zmiana nazwy stanowiska pracy bez zmiany zakresu obowiązków cudzoziemca.

Możliwość zwiększenia wymiaru czasu pracy lub liczby godzin pracy w tygodniu lub miesiącu określonego w oświadczeniu o powierzeniu pracy cudzoziemcowi, bez konieczności uzyskania nowego oświadczenia, ale nie więcej niż do pełnego wymiaru czasu pracy i z proporcjonalnym zwiększeniem wynagrodzenia.

Odmowa wpisu oświadczenia:
Starosta odmawia dokonania wpisu oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi do ewidencji oświadczeń,  m.in. jeżeli np.:

1. Wysokość wynagrodzenia cudzoziemca będzie niższa niż:

  • wysokość wynagrodzenia pracowników wykonujących pracę porównywalnego rodzaju lub na porównywalnym stanowisku oraz
  • wysokość minimalnego wynagrodzenia za pracę, o którym mowa w przepisach o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.

​​​​2. Podmiot powierzający pracę cudzoziemcowi:

  • nie dopełnia obowiązku opłacania składek ZUS;
  • zalega z uiszczeniem podatków;
  • nie posiada środków finansowych ani źródeł dochodu niezbędnych do pokrycia zobowiązań wynikających  z powierzenia pracy cudzoziemcowi;
  • nie prowadzi działalności uzasadniającej powierzenie pracy danemu cudzoziemcowi w danym okresie, w tym ma zawieszone wykonywanie działalności gospodarczej, został wykreślony z właściwego rejestru lub jego działalność jest w stanie likwidacji;
  • został ustanowiony lub działa w celu ułatwienia cudzoziemcom wjazdu na terytorium RP;
  • z okoliczności sprawy wynika, że pracę cudzoziemcowi powierzyłby podmiot, który nie jest agencją pracy tymczasowej działającą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z obowiązującymi przepisami, a praca byłaby wykonywana na rzecz osoby trzeciej;
  • pracodawca użytkownik lub podmiot, do którego cudzoziemiec jest delegowany, nie prowadzi działalności uzasadniającej powierzenie pracy danemu cudzoziemcowi w danym okresie, w tym ma zawieszoną działalność gospodarczą, został wykreślony z właściwego rejestru lub jego działalność jest w okresie likwidacji;
  • z informacji posiadanych przez organ rozpatrujący wniosek o wydanie zezwolenia na pracę wynika, że prawdopodobnym celem uzyskania zezwolenia na pracę jest pozorne powierzenie pracy cudzoziemcowi lub że cudzoziemiec nie będzie wykonywał pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na warunkach określonych w tym zezwoleniu.

ZEZWOLENIE NA PRACĘ SEZONOWĄ

Do wniosków o wydanie lub przedłużenie zezwolenia na pracę sezonową, składanych od dnia 01 czerwca 2025 r., nie będzie wymagane załączanie informacji starosty.

Po otrzymaniu zaświadczenia ws. pracy sezonowe pisanego do ewidencji, pracodawca będzie miał 90 dni (wcześniej 120 dni) od daty rozpoczęcia pracy wpisanej na zaświadczeniu, na poinformowanie urzędu o zgłoszeniu się cudzoziemca w celu pracy. Niezgłoszenie tej informacji w terminie będzie skutkować umorzeniem z mocy prawa oraz unieważnieniem wpisanego zaświadczenia.

Informacje o publikacji dokumentu


Informacja nt. wysokości stypendium stażowego w okresie przejściowym

Print Drukuj

Osobom odbywającym staż przysługuje stypendium w wysokości:

  • 120% zasiłku dla bezrobotnych, tj. od dnia 01.06.2025 r. - 2 066,30 złotych (brutto=netto), jeśli jego przyznanie nastąpiło do dnia 31.05.2025 r.
  • 160% zasiłku dla bezrobotnych, tj. 2 755,10 złotych (brutto=netto), jeśli jego przyznanie nastąpiło po dniu 01.06.2025 r.

​​​​

Informacje o publikacji dokumentu


Szkolenia

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Zatrudnianie cudzoziemców

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Wstrzymanie naboru ws. stażu od dnia 19.05.2025 (EFS+)

Print Drukuj

 


 

Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie informuje, że z dniem 19.05.2025 r. zostaje wstrzymany nabór wniosków o zawarcie umowy o zroganizowanie stażu dla osoby bezrobotnej, w ramach projektu „Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych w powiecie pruszkowskim (II).

 

 

Informacje o publikacji dokumentu


Numery kont bankowych - zatrudnianie cudzoziemców

Print Drukuj
Rachunek bankowy, na który należy wnosić wpłatę 100 zł za oświadczenia o powierzeniu pracy cudzoziemcowi:
 
              21 1090 1056 0000 0001 4821 9159
 
Rachunek bankowy, na który należy wnosić wpłatę 30 zł za zezwolenia na pracę sezonową:
 
              64 1090 1056 0000 0001 4821 9161

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Roboty publiczne

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Dodatek aktywizacyjny

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Prace interwencyjne

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


Dofinansowanie za zatrudnienie bezrobotnego, który ukończył 50 rok życia

Print Drukuj
Informacje o publikacji dokumentu


XI Powiatowe Targi Pracy 2025 już za nami!

Print Drukuj

W dniu 20 maja 2025 r. w godz. 10.00-13.00 w Hali Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego przy ul. Gomulińskiego 4 w Pruszkowie już po raz jedenasty odbyły się Powiatowe Targi Pracy​​​​​​.

Dla odwiedzających były one okazją do bezpośredniego kontaktu z pracodawcami, uzyskania informacji o specyfice pracy w danym miejscu, a także umożliwiły bezpośrednie aplikowanie na wolne stanowiska.

Z kolei pracodawcy mieli możliwość zaprezentowania swoich firm oraz wolnych miejsc pracy, a także przeprowadzenia wstępnych rozmów z potencjalnymi pracownikami.

Na tegorocznych Targach Pracy 38 wystawców zaprezentowało ponad 400 miejsc pracy w różnych branżach, m.in.: przemysłowej, mechanicznej, transportowej, gastronomicznej, finansowej, biurowej, handlowej, edukacyjnej i służb mundurowych.

Odwiedzający Targi mogli skorzystać także z porad ekspertów, którzy udzielali informacji na temat prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, wyjazdów do pracy za granicę w ramach sieci EURES.

Dużym zainteresowaniem cieszyło się stoisko doradcze Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie, w którym była możliwość opracowania profesjonalnych dokumentów aplikacyjnych.

Serdeczne dziękujemy Wystawcom, Partnerom oraz wszystkim Uczestnikom tegorocznych Targów Pracy.

​​​​​​

Informacje o publikacji dokumentu


Od 1 czerwca 2025 r. wnioski dot. zatrudniania cudzoziemców tylko elektronicznie!!!

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie informuje, że z dniem 1 czerwca 2025 r. wchodzi w życie ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium RP (Dz. U. 2025 r. poz. 621).  

W związku z powyższym wszystkie wnioski dotyczące zezwoleń na pracę sezonową i oświadczeń o powierzeniu pracy cudzoziemcowi oraz dokumenty ich dotyczące przyjmowane będą tylko i wyłącznie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego – www.praca.gov.pl.

Wnioski złożone w inny sposób będą pozostawione bez rozpoznania.

(podstawa prawna: art. 8 oraz art. 61 ww. ustawy).

Informacje o publikacji dokumentu


XI Powiatowe Targi Pracy - 20.05.2025 r.

Print Drukuj

20 maja 2025 r. w godzinach 10:00 - 13:00 zapraszamy na XI edycję Powiatowych Targów Pracy w Pruszkowie w Hali Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego (MOS) przy ul. Gomulińskiego 4.  

 

Udział w Targach jest doskonałą okazją do:

  • nawiązania bezpośredniego kontaktu z pracodawcami i instytucjami;
  • zapoznania się z aktualnymi ofertami pracy krajowymi i zagranicznymi (w Targach uczestniczyć będą wystawcy z branży produkcyjnej, transportowej i magazynowej, poszukiwane będą stanowiska biurowe, w handlu oraz gastronomii, nie zabraknie także propozycji dla osób z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności);
  • uzyskania wsparcia z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych, promocji przedsiębiorczości i skutecznego poruszania się po rynku pracy.

 
Bliższe informacje na temat Targów można uzyskać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pruszkowie, ul. Drzymały 30 lub telefonicznie pod numerem:
22 770-20-45/49.

Serdecznie zapraszamy wszystkie osoby poszukujące pracy!


Informacje o publikacji dokumentu


Nabór wniosków w sprawie przyznania osobie niepełnosprawnej środków PFRON na podjęcie działalności gospodarczej

Print Drukuj

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie ogłasza nabór wniosków w sprawie przyznania osobie niepełnosprawnej środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na podjęcie działalności gospodarczej.

 

Wnioski wraz z kompletem wymaganych załączników należy składać w terminie od dnia 02.06.2025 r. do dnia 06.06.2025 r. w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie, ul. Drzymały 30, w sekretariacie urzędu (pokój 128) lub przesłać drogą pocztową

Wnioski rozpatrywane będą w trybie konkursowym.

W przypadku wszystkich dokumentów decyduje data wpływu do Urzędu.

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Pruszkowie informuje, że kwota środków przewidziana do wykorzystania w całym bieżącym roku kalendarzowym na ww. formę wsparcia wynosi 240 000 zł.

Ww. środki może otrzymać osoba niepełnosprawna zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy w Pruszkowie, jako bezrobotna lub poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu.
Osoby niepełnosprawne zarejestrowane, jako osoby bezrobotne powinny przed złożeniem wniosku odbyć wizytę u swojego doradcy klienta celem opracowania Indywidualnego Plany Działania.

Regulamin oraz wnioski obowiązujące w powyższym naborze dostępne są poniżej lub w siedzibie Urzędu.

Przed złożeniem wniosku osoba bezrobotna / poszukująca pracy zobowiązana jest do rejestracji w Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON pod adresem:

https://sow.pfron.org.pl/

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu


Nabór ws. stażu od dnia 20.01.2025 r. (FP)

Print Drukuj

Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie ogłasza nabór wniosków dla pracodawców zainteresowanych organizacją 3-miesięcznego stażu dla osoby bezrobotnej oraz deklarujących zatrudnienie w ramach umowy o pracę, bezpośrednio po jego zakończeniu.
Zatrudnienie to powinno nastąpić na okres nie krótszy niż 3 miesiące, na co najmniej połowę etatu.


Wnioski przyjmowane będą od dnia 20.01.2025 r. do odwołania w sekretariacie (pokój 128, I piętro).

Aktualny formularz wniosku dostępny jest poniżej.

Wszelkie informacje odnośnie organizacji stażu można uzyskać pod numerem telefonu:
(22) 770-20-40.

 

 

Załączniki

Informacje o publikacji dokumentu